Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Aceasta, în cazul în care măsurile care invită la scăderea voluntară a vitezei în oraș se vor dovedi ineficiente!

Recentele accidente de pe Bd. Revoluția din Decembrie, în care au fost implicate autobuze care circulau pe direcția înainte și autoturisme care virau la stânga, au suscitat o amplă dezbatere civică pe rețelele de socializare. Chiar dacă, pentru cei mai vehemenți, înainte a fost mai bine și mergea și-așa, realitatea este în prezent cu totul alta și, probabil, nici n-am văzut totul în materie de accidente, de vreme ce tramvaiul încă nu a început să circule.

Într-o conferință de presă ce avut loc după primul accident, cel cu „autobuzu-n tuia”, primarul Ioan Popa a încercat să explice care a fost raționamentul pentru care, poate spre deosebire de SUA, Dubai, Rusia sau China, țări care concurează și la capitolul benzi de circulație (ca număr și lățime), Reșița se aliniază mai curând tendinței vest-europene în care orașul redevine mai protector și prietenos cu locuitorii săi, în detrimentul mașinilor. „Majoritatea elementelor care au fost introduse în traficul rutier din oraș, începând cu cele 6 străzi din Luncă, cu îngustarea benzilor, cu S-urile, cu ridicarea trecerilor de pietoni sunt preluate din noile tendințe din Europa care au ca scop reducerea voluntară a vitezei! Nu poți să stai cu radare în 10 puncte din oraș când ai, de exemplu, la Rutieră un singur echipaj pe schimb. Soluția nu este nici radarul în mașină, nici cu pistol, nici în cutii. Soluția este să determini conducătorul auto prin astfel de decizii să reducă voluntar viteza!“ a precizat edilul.

În aceeași logică, de a forța șoferii să conducă mai încet și mai prudent, a fost redusă în anumite zone lățimea benzilor de la 3,5 la 2,8 m și au fost construite noile refugii de tramvai de pe bulevard. „Vizibilitatea lor este de la 150-200 m, suficient pentru a reduce viteza și a circula cu atenție. Eliminăm totodată și acele «liniuțe» și curse care se întâmplau, sau se mai întâmplă acolo unde se poate accelera până la viteze de peste 100 km/h. Trebuie să avem și aportul și conștientizarea publicului că trebuie să ne domolim un pic traficul, pentru a nu fim obligați să reducem viteza la 30 km/h, așa cum se întâmplă deja în multe orașe mari din Europa de Vest, pe tronsoane foarte mari, în interiorul orașelor.“, a adăugat primarul Ioan Popa.

Circulația autobuzelor pe liniile de tramvai este o soluție tranzitorie, până când tramvaiele vor prelua efectiv transportul de călători, posibil până în 1 decembrie. Până atunci, probabil că va fi luată și o decizie privind virajul la stânga pe bulevard, iar semaforizarea va fi sincronizată pe întreg traseul Kaufland-Muncitoresc. În ceea ce privește vechile autobuze (balenele albastre și portocalii), acestea vor ajunge cel mai probabil în Republica Moldova, la Bălți, oraș înfrățit cu Reșița. „Le-am promis într-o discuție purtată cu primarul de acolo, care a fost foarte încântat de parcul ăsta de autobuze. Noi, momentan, cu cele 13 tramvaie și cu cele 10 autobuze electrice, vom reuși să ne gestionăm transportul, până ne vin celelalte 14 autobuze electrice pentru care licitația a fost de curând lansată.“, a adăugat primarul.

Autobuzele vor deservi strict Reșița și zona ei „metropolitană“, respectiv cartierele urbane excentrice greu accesibile, cât și pe cele limitrofe: Moniom, Țerova, Cuptoare și Doman.

JCS-Walter Fleck

10 Comentarii

  1. Cel mai bine ar fi să nu circulăm cu mașina deloc să ne punem straița în băț și să părăsim atăt orașul căt și țara să rămănă ei cu orașele prietenoase .

    • Experimentați mai bine mersul cu spatele pe toată lungimea bulevardului…ca poate astfel ajungem mai repede ! Asta ar fi o premieră mondială si poate astfel află lumea de minunatul nostru primar, fauritor de oraș de 15 minute , constructor de funicular și trenuri cu hidrogen…

    • Mai există variante funcție de „lux”:
      – caru cu boi
      – căruța cu cai
      – șareta
      – caleașca
      – sania cu zurgălăi
      Dar și aici piața „verde” este sufocată deja de gazele naturale emise prin găuri de șeptelul existent deja.

  2. verdeeeBlue Reply

    Unde s-a ajuns cu presupusa ecologizare și mobilitate urbană. La viteze mai mari se formează și curenți de aer mai puternici care dispersează mult mai eficient noxele emise, Asa bicicliști vor respira un aer mai puternic viciat de dispersia scăzută a noxelor.

  3. Biciclistii oricum au o pista de c…at cu borduri in care iti spargi rotile si trasee fara continuitate.
    Proiectantii de piste de biciclete nu s-au carat niciodata cu bicicleta prin oras.

    • Unresitean Reply

      Nea Nelu e ocupat cu plimbările după investitori prin străinătate și de domeniul turistic Semenic restul e cancan.
      Tramvaiul va circula probabil la anul, au început să apară fisuri la podul Nera și în alte locuri asfaltate de Porr, iar în cartiere deplasarea se executa pe alei sparte și neasfaltate. A început campania electorală urmează altă serie de minciuni.

  4. De la Nera la Intim mersul pe picioare se face 45 in de minute.Acuma cum cei mai mulți au lucru de birou(toată ziua pe scaun), dimineața cu mașina,seara cu mașina,ajunge omu seara ,mananca puțin( tot pe scaun) și doarme ( in pat) e normal să fie stresat ziua că nu ajunge mai repede la destinație

    • Sunt fericiți cei care stau la numai cca 3,6 km de biroul unde să presupunem că toți lucră și au această ocupație de birou.
      DAR, orașul are cca 14 km lungime cu diferite alte forme de activități fizice de „birou” unde patronii cer performanțe fizice și intelectuale superioare nu „văicăreli” că omul trebuie fie pieton zilnic 20 km dus-intors.

  5. Așadar avem una bucată bandă de tramvai și am rămas cu una bucată bandă auto.
    Ce vom face cu fiecare?
    Se zvonește că tramvaiele, autobuzele, ambulantele pompierii și poliția își vor monta zurgălăi ca să atragă mai bine atenția că circulă pe banda transportoare și că ar mai fi varianta adresată șoferilor „tot inainte vrednici pionieri”!
    Cea mai viabilă formă este ca municipalitatea să schimbe legile ca să devină o regiune autonomă în care regula de circulație va fi de dreapta, ca în Anglia și tot inainte ca în comunism.

  6. Exista o taxa aplicata in capitale ale UE si din acest simplu motiv centrul nu este aglomerat si se poate naviga cu 30 la ora In Resita oras-vagon nu se poate aplica.La 30 pe ora blocam orasul.

Adaugă comentariu