CARAŞ-SEVERIN – Poleiul, vântul puternic şi căderile de zăpadă au făcut ceva probleme angajaţilor de la Secţia de Drumuri Naţionale Caransebeş. Până pe 31 martie, pe drumurile din judeţ se acţionează potrivit planului operativ!
Activitatea de deszăpezire din această iarnă a fost adusă în discuţie în şedinţa Colegiului Prefectural. Potrivit planului operativ, pentru sezonul de iarnă 2022-2023, pe reţeaua de drumuri nationale din cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Caransebeș au fost organizate 13 baze de deszăpezire şi 5 puncte de sprijin, din care 4 baze de deszăpezire (Bucova, Valea Cernei, Bozovici, Oraviţa) în zona de munte, 6 baze (Berzasca, Caransebeş, Ezeriş, Mehadia, Moldova Nouă, Slatina-Timiş) în zona de deal şi 2 baze (Lugoj, Măureni) în zona de de câmpie.
„Cel mai important episod de iarnă a fost în perioada 26 ianuarie – 5 februarie 2023, când au fost cantităţi semnificative de precipitaţii sub formă de ninsoare în zonele mai înalte, iar în zonele mai joase sub formă de ploaie la început, care apoi s-a transformat în ninsoare. În toată această perioadă s-a acţionat neîntrerupt cu toate utilajele din dotare pentru îndepărtarea zăpezii de pe partea carosabilă şi răspândire de materiale chimice pentru prevenirea formării gheţii. Mentionăm că doar pe perioada codului portocaliu 2-5 februarie 2023 s-au consumat aproximativ 1.500 de tone de sare!“, a precizat Ioan Boba, şef de secţie în cadrul SDN Caransebeş.
Probleme au fost şi cu scurgerea apelor pluviale şi a torenţilor de pe versanţi, în acest caz acţionându-se cu mai multe echipe de muncitori în vederea eliminării acestora. Din cauza vântului foarte puternic şi a căderilor masive de zăpadă din unele zone din judeţ, s-au produs 10 evenimente cu căderi de arbori sau crengi pe partea carosabilă, angajaţii de la SDN Caransebeş intervenind imediat cu echipe de muncitori pentru degajare.
„Activitatea de asigurare a viabilitatii drumului pe timp de iarnă nu se opreşte şi nu se rezumă la curăţirea drumurilor de zăpadă, aceasta fiind o activitate complexă şi continuă, după fiecare episod cu precipitaţii fiind necesare o serie de lucrări specifice de întreţinere, cum ar fi curăţirea de zăpadă a podurilor şi trotuarelor acestora pentru prevenirea infiltrării apei din topirea zăpezii în infrastructura podului sau scurgerea acesteia pe carosabil şi formarea de polei, repararea degradărilor apărute la partea carosabilă după precipitaţii prin reparaţii provizorii cu mixtură stocabilă şi refacerea stocurilor de materiale acolo unde este necesar!“, a mai precizat Ioan Boba.
JCS-Nicoleta Moraru