CARAȘ-SEVERIN – Președintele Consiliului Județean crede că șeful opoziției paralizează orice dorință de realizare a lucrurilor, contrar dorințelor cetățenilor, din interese pur politice, doar pentru ca „noi să nu performăm cu nimic“!
„Eu cred că intenția este, prin tot ceea ce pot, să blocheze orice dorință a noastră de a realiza lucrurile, în așa fel încât să nu performăm cu nimic, crede șeful județului. Gândiți-vă că această ședință a avut loc datorită faptului că noi am reușit să facem o economie în funcționare în anii care au trecut. Între timp noi am făcut niște demersuri și am făcut documentații. Ori acești bani nu puteau să meargă decât către lucrări care au proiecte mature. Reparație, să pui 5 centimetri de asfalt pe un drum care figurează în acte că e asfaltat, chiar dacă nu mai are asfalt, nu este posibilă decât pe reparații. Și aia trebuie făcută din alte surse, adică din bani care, în cazul nostru, sunt din cota de TVA aferentă județului. Și care se putea realiza și v-am spus că o s-o realizăm. Și o să vedeți că o s-o realizăm, chiar dacă este blocat acum bugetul, noi pe reparații vom face aceste lucrări. Am promis celor de la Comorâște, că de 2,5 milioane de lei vom face covor asfaltic. Am promis cetățenilor de la Gârnic că vom asfalta cei 3 kilometri, și-i vom face din reparații.“
Cât despre tronsonul de drum dat la CNI, unde consilierul Crina a dorit dublarea investiției CNI-ului, existând riscul ca județul să piardă 80 de milioane de lei, Romeo Dunca a declarat: „Dl Crina dorește să facă impresie artistică, este singurul lucru pe care dorește să-l facă dânsul. Acolo este foarte clar, am promis locuitorilor că alocăm 2,5 milioane din banii pe reparații, pe contractul cadru, ceea ce putem să facem. Dânsul a dorit să ia din banii de pe investiții, să-i mute pe reparații. Timp în care DALI-ul făcut acolo, banii nu se pot muta de la investiții pe reparații. De la o investiție la altă investiție se poate, cu condiția să ai documentele necesare, adică să ai o autorizație de construire, să modernizezi un drum, să ai un DALI sau un studiu de fezabilitate. Pe acest drum, tot prin grija administrației actuale, încă din 2020, noi am făcut toate documentațiile respective, în sensul că am dat CNI-ului acest drum și CNI-ul a alocat o sumă importantă de bani, și au făcut un DALI, care este proprietatea CNI-ului. Noi nu putem acum să spunem: dați-ne DALI-ul vostru, care e pe tot drumul, că noi vrem de acolo să tăiem o bucată să-l folosim, dați-ne o adresă sau o împuternicire că ne lăsați să ne folosim de o parte din proiectul dvs, treceți-l în comisia interministerială, deși n-o să mai semene cu ceea ce cereți. Pentru că noi între timp venim și punem 2 milioane de lei, și să riscăm pierderea celor 80 de milioane de lei. Sunt niște aberații, mă mir că dl Crina nu înțelege, deși i le-am explicat încă o dată înainte de această cea de-a doua ședință, și în consecință ați văzut că nu a dorit!“
În pofida piedicilor puse de opoziție, șeful județului rămâne optimist: „Acuma și poporul, oamenii stau și văd. Adică nu poți să spui că Dunca nu face, Dunca nu vrea, și de fapt când Dunca vine și propune, tu să tai, să nu fii de acord, și dup-aia să spui că Dunca n-a făcut. Oamenii înțeleg și eu susțin același lucru. Cred că nu poți să-ți bați joc de cărășeni la nesfârșit, că nu poți! Și cred că-i vor penaliza. Adică ar fi firesc, la votul viitor să fie penalizate astfel de atitudini.“
De altfel, cetățenii din Poiana Mărului, cei din zona Răcășdia-Vrăniuț sau Naidăș-Petrilova au putut vedea, direct, în ultimele ședințe ale Consiliului Județean, blocajul creat de opoziție vizavi de investițiile în drumuri. Petrilova este unul dintre cazurile care trebuie subliniate, pentru că deși primarul și viceprimarul sunt de la PSD, cetățenii de acolo au fost tratați cu spatele de către reprezentanții PSD de la județ.
JCS-A.M.