Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Începute la finele lunii mai, lucrările nu sunt chiar așa de ușoare precum par la prima vedere. Cel puțin așa explică drumarii ritmul greoi în care decurg lucrările, spre disperarea șoferilor care circulă pe DN 6!

La sfârşitul lunii mai, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţa că au început lucrările de consolidare a unui pod de pe DN 6, la Teregova, motiv pentru care se circulă pe o singură bandă, traficul fiind dirijat de un semafor. Cu precizarea că restricţiile se vor menţine pe tot parcursul verii, până la finalizarea lucrărilor pe ambele sensuri de circulaţie. Iar termenul a fost şi mai clarificat acum câteva zile, când se vorbea despre redeschiderea circulaţiei pe ambele sensuri, la începutul lunii septembrie. Vor mai fi ceva lucrări de executat şi ulterior, însă fără a fi necesare restricţionări ale traficului.

Vorbind totuşi despre un drum naţional, cozile formate la semafor sunt interminabile, oamenii reacţionând pe rețelele de socializare. De ce trebuie atâta timp pentru un pod, când alţii fac autostrăzi într-un astfel de termen? Ei, bine, chiar dacă sunt lucrări care se execută în cadrul programului de întreţinere periodică, există şi lucrări de amploare, care necesită scurgerea timpului.

„Partea cea mai amplă a lucrării este execuția unei plăci de suprabetonare, care va asigura gabaritul podului. Această placă a fost turnată pe prima bandă, pe care se circulă acum, iar pe banda a doua a fost turnată săptămâna trecută, banda fiind închisă. O asemenea reparație nu se poate executa în câteva zile, procesul tehnologic fiind de câteva luni, timp în care nu se poate circula peste betonul proaspăt turnat, până la întărirea lui. Antreprenorul lucrării este SC Cardinal DP Construct SRL, în asociere cu SC Citadina 98 SA“, informează DRDP Timişoara, tot pe reţelele de socializare.

Procesul tehnologic este de câteva luni, astfel că lucrările nu puteau fi făcute în câteva zile. Astfel, cât timp betonul nu este întărit, nu se poate circula pe el. Până la întărirea lui, se lucrează la alte elemente ale podului, din lateralul acestuia, stadiul lucrării fiind de circa 70%. Cei de la DRDP ne-au asigurat că, de fiecare dată când traficul este intens şi se formează coloane de maşini, semaforul este înlocuit cu piloţi de trafic, în acest sens fiind implicaţi şi poliţişti rutieri cărăşeni.

JCS-A.M.

FOTO: Press Alert