REŞIŢA – Propuneri există, spune şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean, Carina Pristavu, însă nu s-a luat încă o decizie pentru ca şi cei aproximativ 2000 elevi cărășeni fără device-uri să-şi procure materialele şcolare!
După ce ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a anunţat cum se va încheia anul şcolar, inspectorul şcolar general Carina Pristavu a precizat că încă se aşteaptă clarificări şi instrucţiuni în acest sens, inclusiv la nivelul ISJ CS fiind propuneri, adaptate, desigur în funcţie de problemele distincte cu care se confruntă unele şcoli, mai ales cele din mediul rural. Cum toată lumea lucrează online, în videoconferinţa cu inspectorii şcolari ai ISJ CS, au fost expuse propunerile de modificare a metodologiilor şi calendarelor.
„La nivelul ISJ CS, a precizat Pristavu, noi am organizat grupuri de lucru pentru elaborarea unor ghiduri metodologice pentru susţinerea activităţilor online împreună cu directorii din şcoli. Cu aceştia comunicăm la fel, online, prin videoconferinţe, iar ei ne raportează probleme punctuale specifice pe care ei le identifică la nivelul activităţilor online, precum şi soluţiile pe care le propun. Nu poţi să vorbeşti despre o şcoală postliceală la fel cum poţi vorbi despre o şcoală de gimnaziu din mediul rural sau din mediul urban. Acolo, fiecare profesor are libertatea de a-şi alege platforma educaţională sau modalitatea de a comunica online cu elevii prin platforme de întâlniri online sau prin mesageriile vocale de tip WhatsApp, Messenger, Skype ş.a. În această perioadă, începând din data de 22 aprilie şi până în 15 mai, cât durează starea de urgenţă, toţi profesorii realizează activităţi online“.
Pentru copiii care nu dispun nici de device-uri, nici de conectivitate, e vorba de cazuri izolate din mediul rural, se întocmesc planuri speciale de recuperare a materiei neparcurse, acestea urmând să fie aplicate în primele două săptămâni ale noului an şcolar.
„Sunt identificaţi, la nivelul şcolilor, care sunt aceşti elevi care nu pot participa la activităţi online din diverse motive, precizează Carina Pristavu, fie că nu au laptop, tabletă sau telefon, fie că nu au conexiune la internet sau nu au semnal în zona unde locuiesc. Ei sunt identificaţi în fiecare şcoală, iar noi avem o situaţie centralizată cu un număr estimativ al acestor elevi. În situaţia în care din 13 martie şi până în prezent noi am făcut demersuri pentru a realiza activităţi online, şi cu aceşti elevi ne gândim şi la alte soluţii pentru această perioadă. Anul şcolar se va încheia în data de 12 iunie, deci noi până în 12 iunie trebuie să parcurgem aceste activităţi online cu elevii noştri în vederea recuperării materiei şi în vederea încheierii situaţiei şcolare pentru toată lumea. Noi avem câteva idei pe care încercăm să le punem în practică, dar trebuie să vedem dacă se pot şi realiza printr-un protocol de colaborare la nivelul UAT-urilor cu şcolile. Aceşti copii care nu dispun de device-uri să aibă posibilitatea ca o dată pe săptămână să ridice materialele din şcoală sau din centrele de informare şi documentare care sunt în mediul rural, adică să poată să meargă acolo pentru a-şi lua materialele necesare pentru parcurgerea materiei. Aceste soluţii sunt doar în faza de draft, sunt doar nişte propuneri, însă nu este încă luată nici o decizie în acest sens, aşteptăm şi noi clarificări şi instrucţiuni de la minister. Pentru ei se vor realiza planuri de recuperare a materiei“.
În Caraş-Severin, potrivit ultimei situaţii transmise de şcoli, aproximativ 2000 de elevi sunt în această situaţie, asta dacă sunt luaţi în considerare şi preşcolarii de la grădiniţe şi elevii de la şcolile postliceale, însă în această categorie intră şi cei care nu au device-uri şi cei care nu au conectivitate.
JCS-Alexandra Gorghiu