CARAȘ-SEVERIN – Pe două roți. Este unul dintre proiectele de cicloturism luate în vizor de administrația județeană, în contextul aprobării pasului următor în realizarea a 500 de kilometri de trasee cicloturistice în județ!
După ce județul a primit alți bani de la Ministerul Dezvoltării, a fost necesară o ședință extraordinară în cadrul căreia să fie votate atât investițiile respinse de opoziție în ședința ordinară anterioară, cât și o nouă investiție. De această dată, însă, lucrurile au trecut cu brio, fără discuții, chiar dacă nu s-a produs vreo schimbare esențială în proiecte.
„Gata, iarăși a trecut, concluziona Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean. Repede, tot mai bine, în mare parte sunt aceleași puncte care ar fi trebuit să treacă la ședința trecută, iaca au trecut acum. Înseamnă că n-am propus inepții. O parte dintre proiecte. Pentru că, într-adevăr, a apărut o modificare, în loc de două obiective pe PNRR, punem trei. Între timp, am mai scos un extras de carte funciară, acesta este motivul pentru care a apărut și al treilea. (…) Avem pe acel miliard care este pus acum la dispoziție. Din păcate și aici am fost încurcați un pic, la ședința trecută, tocmai aceste proiecte nu au trecut. Pentru certificatele termice, de care avem nevoie, și acum am găsit banii și sperăm într-o săptămână să rezolvăm. Și avem trei obiective, pe axa asta, Ateneul, școala de la Bocșa și o școală de la Caransebeș. Așteptăm cu pistele de biciclete, suntem și acolo pregătiți cu ce mai apare nou“.
Legat de pistele de biciclete – obiectivul „Via Banatica – Cicloturism în Banatul Montan, 500 de kilometri de trasee cicloturistice în Caraș-Severin“ –, șeful județului a precizat: „Conform studiului de prefezabilitate, care este făcut, din septembrie parcă l-am recepționat. Am și alocat banii pentru ridicările topo, acum așteptam hotărârea care a fost dată zilele trecute. Practic leagă, trec peste toate dealurile din Banatul de Munte, și sunt împărțite în tot județul. Deci pleacă de la Semenic, până la Eftimie Murgu, de la Eftimie Murgu urcă pe deal, coboară la Berzasca, de la satele cehești, peste tot. Cei 500 de kilometri îi tratăm separat. Avem zece, fără pista de pe Clisură, care este separată, prinsă în PNRR, ca și EuroVelo 6 (pornind de la coasta Atlanticului, până la Marea Neagră, care în România pornește de la Baziaș – n.r.)“.
Pista de pe Clisură este prinsă pe altă finanțare, aprobată de Comisia Europeană, în cadrul căreia la nivel național va fi alocată suma de 247 de milioane de euro, pentru 3.000 de kilometri de piste de biciclete pe țară.
JCS-Antoniu Mocanu