CARAȘ-SEVERIN – În urma publicării raportului de control al DSP Caraș-Severin și a aplicării unor sancțiuni în valoare de 80.000 de lei, Clinica Nera a reacționat prin intermediul unui comunicat de presă!
Clinica Nera a efectuat mai multe precizări referitoare la rezultatul activității de control, care a fost desfășurată de către Direcția de Sănătate Publică a județului Caraș-Severin, ca urmare a decesului îndrăgitului interpret de muzică populară, Petrică Mîţu Stoian.
„Am luat la cunoștință concluziile raportului DSP Caraș-Severin. Apreciem eforturile autorităților și vom colabora întotdeauna pentru a ne îmbunătăți serviciile, având convingerea că viața oamenilor este cea mai importantă. Raportul a evidențiat o serie de aspecte pe care le vom perfecționa; de la deschiderea clinicii noastre, acum numai 1 an de zile, am luat toate măsurile pentru ca activitatea desfășurată să fie în conformitate cu normele și avizele corespunzătoare modului nostru de funcționare”, evidențiază comunicatul.
Totodată, cei de la Clinica Nera au menționat faptul că raportul DSP conține și inadvertențe, pe care le-au clarificat prin intermediul documentului transmis, conturând, în același timp, și intenția de a contesta procesele verbale de control emise de DSP Caraș-Severin.
Prima rectificare a avut ca obiect afirmația cuprinsă în raport, potrivit căreia, la ora și data controlului, medicii nu erau prezenți în unitate, deși aceștia trebuiau să se afle acolo, conform programului afișat, între orele 13-18. „În legătură cu acest aspect, facem următoarea precizare: Întotdeauna pacienții clinicii sunt preluați de medici. Medicii nu erau prezenți în unitate la data și ora controlului neanunțat de acum 7 zile, deoarece clinica NU avea programări în acea zi. Clinica noastră funcționează exclusiv pe bază de programări.”, explică reprezentanții clinicii.
Dosarul artistului ar fi fost complet!…
Cea de-a doua rectificare s-a răsfrânt asupra mențiunii din raport, referitoare la faptul că acordul și consultul medicului pentru tratament hiperbaric sunt realizate online. Astfel, Clinica Nera a specificat că atât consultația, cât și întreaga terapie au fost efectuate fizic, nu online: „Medicul nostru cu competență în medicina hiperbară, dr. Bogdan Mircea Matei, l-a consultat pe dl. Mîțu Stoian față în față, la clinică, înaintea ședinței de terapie hiperbară. Tot dumnealui a fost de față și a monitorizat și întreaga ședință, în conformitate cu protocolul acestei terapii”.
În ceea ce privește problema imposibilității de identificare a eventualelor documente medicale solicitate, în afara unui buletin tomografic realizat în 22 octombrie 2021, dar și a stării incomplete a dosarului, enunțate în raportul de control, reprezentanții clinicii au precizat că dosarul medical al pacientului era complet și a fost verificat de dr. Bogdan Matei. „Toți pacienții intră la consultație numai având o serie completă de investigații medicale. În cazul dlui Mîțu Stoian, acesta se prezentase de la început cu toate investigațiile necesare, incluzând analize de sânge complete și diagnosticele recente cerute (6 pagini), dar și de imagistică a plămânilor tip CT, conform protocolului clinicii, nemaifiind necesară solicitarea altor investigatii. În arhiva clinicii s-au păstrat doar acele documente considerate importante pentru etapa monitorizării, și anume CT-ul, ceea ce au putut constata și reprezentanții DSP”, a mai transmis Clinica Nera.
O altă rectificare a vizat modul de luare în evidență a pacientului, respectiv prin intermediul unei «Foi de Observaţie Clinică Generală» (FOCG), care este un document-tip pentru unităţile sanitare cu paturi, în timp ce Clinica Nera este autorizată ca şi cabinet medical în ambulator, astfel cum rezultă din raportul DSP. „Noi am optat să folosim în documentația noastră Foaia de Observație Clinică Generală folosită în spitale deoarece este mai cuprinzătoare în comparație cu alte foi de observație folosite de regulă pe ambulator; considerăm că acest tip de document detaliat ne ajută să facem o anamneză corectă și cât mai amplă a pacientului, deci este în beneficiul pacienților”, consemnează comunicatul.
Clinica Nera a fost avizată de DSP
De asemenea, luând în considerare faptul că informația, reiterată în raportul de control și în materialele de presă, dezvoltă ideea de internare a pacienților în cadrul clinicii, reprezentanții acesteia au indicat că, în cadrul obiectului contractului încheiat de Clinica Nera cu fiecare pacient, se stipulează clar „cazare, masă și servicii medicale de oxigenoterapie” și costurile aferente, dar și faptul că alte servicii medicale nu sunt preluate de către clinica anterior menționată. „Funcționarea Clinicii Nera a fost avizată de DSP. Mențiunea că Centrul de medicină hiperbară nu deține structura și personalul adecvat este o interpretare a organelor de control care nu are un fundament real, deoarece structura unui astfel de Centru și cea pe care o are și Clinica Nera este stabilită chiar prin autorizațiile DSP. Apoi personalul este adaptat activității clinicii, fiind avizat chiar în luna iulie de către DSP Caraș-Severin. Mai trebuie menționat că la Clinica Nera, în doar 9 luni ale anului 2021, au ajuns circa 700 de pacienți care au beneficiat de tratamente eficiente cu ajutorul medicilor noștri. Misiunea noastră a fost și întotdeauna va fi aceea de a servi pacientul și de a-i alina suferința. Este o misiune care ne onorează și, din acest motiv, vom continua să o facem cu toată dăruirea”, conchide comunicatul.
JCS-S.P.