REŞIŢA – Fie că o petrec la plajă, fie pe crestele munţilor, turiştii din județ au învăţat să aprecieze calitatea în pofida preţului.
Pentru sezonul estival al acestui an s-a cristalizat deja o tendinţă generală, care, însă, nu este la fel orientată ca şi în anii trecuţi. Destinaţiile sunt din ce în ce mai variate, însă modul în care sunt accesate pachetele turistice s-a modificat semnificativ.
„Turiştii au început să aprecieze calitatea şi siguranţa unui sejur în care totul este aşa cum şi-au dorit. Este o noutate care acţionează bivalent. Şi agenţiile touroperatoare oferă turiştilor destinaţii verificate, unde nu se pot ivi surprize. E vorba de garanţia unor servicii în funcţie de clasificarea unităţilor de cazare. Tot mai des vin cetăţeni care au studiat oferte de pe internet, dintre care multe se dovedesc a fi farse, ori lasă de dorit în privinţa calităţii. Or, dacă aleg această cale, nu vor putea trage la răspundere vinovaţii, iar eventualele reclamaţii pot fi inutile”, a precizat Daniel Laţcu, managerul unei agenţii turistice cărăşene.
Aproximativ 70% dintre pachetele deja vândute se îndreaptă către litoral, fie că acesta se află în Grecia, Turcia, Spania, Bulgaria sau chiar România. „Dintre pachetele pentru destinaţiile amintite, aproximativ 60% s-au orientat spre all-inclusive, şi asta înseamnă că pentru câteva sute de euro, două persoane pot petrece vacanţe de trei stele fără grija serviciilor cuprinse în pachetul de acest tip”, a mai adăugat Laţcu.
Touroperatorii avertizează, însă, că în funcţie de destinaţia aleasă, acest „all inclusive” poate avea particularităţi distincte, de la o ţară la alta.
Flavius Rotariu