Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Din cauza lipsei spaţiului, arhiva instituţiei a fost mutată la Doman, o măsură deloc comodă pentru angajaţii instituţiei.

Zilnic, la Casa Judeţeană de Pensii este un adevărat furnicar. Unii vin, alţii pleacă. Oamenii ajung la Reşiţa din tot judeţul pentru a-şi rezolva problemele legate de pensii, recalculări, completări de vechime etc. Numărul dosarelor operate de angajaţii instituţiei este mare şi, aşa cum susţine directorul Dorin Gheorghe Brăilă, este nevoie de oamenii noi, pentru îmbunătăţirea activităţii de soluţionare a cererilor. Acest lucru nu va fi însă posibil prea curând, având în vedere că ocuparea posturilor vacante este blocată. Cea mai stringentă problemă rămâne însă lipsa spaţiului. Acesta este motivul pentru care arhiva instituţiei a fost mutată la Doman, o măsură deloc comodă pentru angajaţi.

„Dacă peste lipsa personalului putem trece, peste cea a spaţiului o facem cu greu. Ne desfăşurăm activitatea într-un spaţiu impropriu şi arhiva noastră este la Doman. Nu ştim cine vine la noi în audienţă, şi trebuie să întocmim dosarele în baza unor documente, pe care nu le putem avea la îndemână în situaţia dată“, a declarat Dorin Gheorghe Brăilă, zilele trecute, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural.

Casa Judeţeană de Pensii funcţionează în clădirea Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale Caraş-Severin, instituţie care, de asemenea, se confruntă cu lipsa spaţiului. Problema nu le este străină autorităţilor centrale şi judeţene, însă nici până azi nu s-a găsit o rezolvare. „Din octombrie 2014 am demarat acţiuni de căutare a unui sediu nou, în care să ne putem muta. Raportat la dispoziţiile legale privind spaţiile cu destinaţia de birou sau pentru activităţi colective ori de deservire, precum şi cele privind arhivarea, am căutat un sediu plasat de preferinţă într-o zonă centrală, aproape de staţiile de transport în comun, pentru un acces facil al publicului, compus îndeosebi din vârstnici, iar clădirea să aibă un etaj sau chiar două, ori să permită construirea acestora. Din păcate, situaţia este neschimbată şi în 2017. În iunie, am înaintat o nouă adresă către Casa Naţională de Pensii Publice, pentru a ne sprijini în eforturile noastre de a obţine fondurile necesare achiziţionării unui sediu nou şi modern, cu toate utilităţile necesare desfăşurării activităţii. Răspunsul primit a fost acela că în bugetul asigurărilor sociale de stat pe 2017 nu au fost prevăzute cheltuieli la capitolul «Construcţii»“, a concluzionat Brăilă.