CARAŞ-SEVERIN – Este de părere Romeo Dunca, preşedintele Consiliului Judeţean, care susţine că Semmeringul bănățean poate funcţiona lejer dacă se fac anumite lucruri pentru infrastructura tronsonului, cum ar fi repararea locomotivei „Neagra“ şi cumpărarea a patru vagoane!
Când şi-a prezentat bilanţul celor doi ani de mandat, şeful judeţului a fost întrebat dacă susţine iniţiativa primăriilor Anina şi Oraviţa care vor să facă o asociaţie pentru administrarea căii ferate dintre cele două localităţi. „Sigur că susţin orice iniţiativă, chiar am fost în teren, însă nu cred că o asociaţie este soluţia. Noi am vrut să reabilităm locomotiva Neagra, ultima locomotivă cu abur funcţională din Banat. Am făcut o adresă în acest sens către dl ministru Sorin Grindeanu, am vorbit la CFR. Locomotiva face parte din tezaurul României şi se poate interveni asupra ei doar la nivelul Ministerului Transporturilor. Nu am putut ca la nivelul Consiliului Judeţean nici măcar să ne asumăm o renovare a macazurilor din gările oraşelor Anina şi Oraviţa. Costul acestor renovări este de aproximativ 400 de mii de euro (93.300 de euro pentru macazuri, 301.600 de euro costă locomotiva). În plus, numărul turiştilor a crescut semnificativ. Ar mai trebui cumpărate patru vagoane şi ar fi suficiente. Aşadar, eu consider că la îndemâna domnului Grindeanu stă rezolvarea problemelor de pe acest tronson care serveşte o zonă deosebit de frumoasă“, a precizat preşedintele Romeo Dunca.
Şeful judeţului consideră că dacă se cumpără vagoanele, se repară locomotiva tezaur şi se renovează macazurile se va putea obţine maximul a ceea ce oferă acest obiectiv turistic. „După o vreme se poate face o evaluare a rezultatelor şi, cu siguranţă, nu va mai fi nevoie de asociere între cele două primării pentru a prelua tronsonul de cale ferată. Ştiu că domnul Grindeanu are alte probleme mai importante, însă eu cred că linia ferată Anina-Oraviţa depinde de dumnealui, de sprijinul acordat în ceea ce am amintit“, a încheiat Romeo Dunca.
JCS-Nina Curiţa