Caraş-Severin, Romania

Chiar dacă la şedinţa ordinară precedentă, din 22 septembrie, nici un deget de consilier local nu s-a ridicat împotriva achiziţionării de autobuze, în şedinţa extraordinară de marţi, 6 octombrie, unul dintre aceştia a dat vizibile semne de răzgândire. Şi asta chiar dacă acum nu era vorba de o reanalizare a vechii hotărâri, ci de modificarea unei anexe (caietul de sarcini).

„Ce autobuze luăm noi? Noi sau vechi?, se întreba consilierul Ioan Benga. Adică luăm autobuze noi sau vechi, pentru a face jocul cuiva? Pentru cine le luăm? Pentru ce operator, Prescom sau altcineva? De ce nu găsim noi un operator care să vină cu tot cu ele?“ După câteva replici legate de cât de noi sau vechi vor fi maşinile, Lucian Bucur, secretarul municipiului, a liniştit puţin apele, precizând că aceste aspecte au fost deja votate în şedinţa anterioară.

În plus, potrivit viceprimarului Sorin Simescu, în documentele care fac parte integrantă din hotărâre se preciza clar că, printre altele, maşinile cu pricina să nu fi fost înmatriculate şi să nu fie mai vechi de un an.

Mihai Stepanescu, primarul municipiului, a adăugat că autobuzele sunt o achiziţie a comunităţii şi vor contribui la modernizarea transportului în comun, indiferent de operatorul care le va folosi. Edilul Reşiţei ne-a declarat: „Vrem să reluăm achiziţia de autobuze printr-un sistem leasing pentru a putea duce acest proiect la bun sfârşit. (…) Noi ne dorim modernizarea mijloacelor de transport în comun“.

Hotărârea Consiliului Local prin care se aprobă achiziţionarea a nouă autobuze cu capacitate medie şi a cinci cu capacitate mică, toate cu podea joasă, pentru transportul urban de persoane abrogă o alta mai veche, vizând achiziţionarea a 30 de autobuze de capacite medie şi a zece de capacitate mare, care ar fi schimbat cu totul faţa actuală a transportului local, scăzând drastic timpul de aşteptare în staţii, devenit uneori un calvar pentru reşiţeni.

Potrivit caietului de sercini, Consiliul Local nu va plăti nici un avans, nici comisioane la semnarea contractului, iar perioada de graţie, inclusiv pentru dobândă, va fi de 12 luni. Contractul de leasing ar urma să se deruleze pe o perioadă de şapte ani, societatea de leasing putând participa la licitaţie fie singură, fie în asociere cu producătorul.

Tot legat de transport, Consiliul Local a completat contractul de concesiune vizând transportul de persoane pe traseele secundare, pe care le va subvenţiona. Este vorba despre traseele Piaţa Republicii-Lend (Baraj Secu), Renk-Moniom, Intim-Ţerova, Nera-Doman şi Piaţa Republicii-Cuptoare, pe care transportul va fi asigurat cu autobuze de capacitate mică.

Antoniu Mocanu
[email protected]