Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – În sfârşit, operatorul şi municipalitatea au căzut la pace, spre binele reşiţenilor. Dar situaţia nu e definitivă!În cadrul întâlnirii de miercuri, la ceasul concilierii, reprezentanţii municipalităţii şi-au dat mâna cu cei ai firmelor care au câştigat administrarea parcărilor cu plată şi pe cea a activităţilor de ridicare a autovehiculelor parcate ilegal sau abandonate pe raza municipiului Reşiţa.

Şi ca lucrurile să fie clare – sau pe drumul clarificării – parcările care erau cu plată înainte de introducerea sistemului privat, plus parcarea verde din spatele palatului administrativ (exceptând locurile care sunt şi acum parcări de domiciliu), vor rămâne cu taxă. Şi este vorba despre un număr de opt zone, care iniţial aveau în jur de 400 de locuri, crescute între timp la 600. Diferenţa dintre acestea şi totalul de 2.200 de locuri de parcare face încă subiectul unor discuţii.

Potrivit primarului Mihai Stepanescu, iniţial s-a dorit ca acestea să fie preluate din nou de către municipalitate, însă operatorul privat a opus faptul că şi pentru ele vor datora redevenţa, motiv pentru care şi ele vor rămâne în administrare privată, dar nu oricum.

Societatea comercială s-a arătat deschisă pentru ca, în bună înţelegere cu primăria şi pentru a evita neplăcerile unui proces, să păstreze şi parcările respective, dar să nu perceapă pe aceste locuri o taxă de abonament de 1.500 de lei, ci doar de 75 de lei, aşa cum făcea municipalitatea, şi în aceleaşi condiţii ca şi primăria.

Dar nu limitat, pe 8 sau 16 ore, ci pe 24. O soluţie aproape finală în privinţa acestor 1.600 de locuri de parcare va veni din partea operatorului în 7 martie, urmând ca la sfârşitul acestei luni consiliul local să pună punct problemei. Însă până atunci, taxe vor fi percepute doar în vechile parcări cu plată.

JCS – Antoniu Mocanu