O metodă coerentă de creştere a capacităţii competitive, pornind de la principiile
Aikido propune lectorul universitar dr. Radu Cureteanu, în cartea „Aikido Management”
apărută la Editura Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad.
În existenţa umană, ca şi în toate formele lumii vii, confruntarea, lupta pentru
existenţă şi supremaţie, este prezentă şi, se pare, stă la baza dezvoltării.
Formele de confruntare se manifestă printr-o diversitate egală cu diversitatea
existenţei. La nivel macroeconomic o astfel de atitudine faţă de cei învinşi
în al Doilea Război Mondial (Germania, Japonia, Italia) s-a confirmat iar cei
ce au pierdut şi-au câştigat de mult timp un loc între cele 7 mari puteri economice
ale lumii.
Propunerea autorului se înscrie în acest mod de abordare a confruntării între
competitorii pieţei, explicaţiile şi sugestiile fiind ordonate într-un stil
personal ele nefiind diferite de practicile actuale întâlnite în marketing.
Apelând la justificarea mobilizării forţelor interne, a sinergiei, a cunoaşterii
atuurilor şi minusurilor proprii şi ale adversarilor prin raportare la o confruntare
sportivă, pot avea motivaţii de mobilizarea spre succes a mai multor factori.
A aduce noi argumente, a milita pentru o luptă în care competitorii îşi pregătesc
competiţie după concepte tactice şi strategice proprii, iar confruntarea se
bazează pe respect este, cred, marele merit al propunerilor făcute de autorul,
cadru didactic al Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad, doctor în economie
Radu Cureteanu.
Prof. univ. dr. Gheorghe Păcurariu