CARANSEBEȘ – Omul de afaceri Gabriel Olariu trage un semnal de alarmă şi spune că în Masterplanul de Transport al României, Autostrada Sudului este proiectată să treacă prin mijlocul pistei din Caramsebeş. „Eu vreau să lungesc pista la 3600 de metri, păi ce fac dacă ei îmi trântesc autostrada pe mijloc?“.
Nu se lucrează la A6 încă, dar Aeroportul din Caransebeş a primit autorizaţie pentru pista de pe care pot zbura aeronave şi elicoptere. Cele două proiecte, A6 şi funcţionarea aeroportului, se bat cap în cap. În urmă cu câţiva ani s-a bătut monedă pe construcţia A6 care ar contribui foarte mult și la dezvoltarea turismului în Defileul Dunării, în Munții Cernei și în zonele balneare din sud-vestul României. Autostrada Sudului, în lungime de 550 km, are un potențial economic uriaș. Pe hârtie, Autostrada Sudului ar porni de la Lugoj, din Autostrada A1, spre Caransebeş, Băile Herculane, Orșova, Drobeta Turnu Severin, Craiova și Calafat, acolo unde va trece Dunărea spre Bulgaria, pe podul Calafat-Vidin. Proiectul este văzut ca fiind foarte important pentru mulți investitori care deja au investiții mari în zonă, dar printre altele va asigura și accesul facil în stațiunile balneare din sud-vestul țării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu Coridorul IV pan-european, la Lugoj.
În 5 mai 2020, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a autorizat Aeroportul din Caransebeş pentru diverse operaţiuni de zbor şi cargo. Mai exact a emis certificatul de autorizare prin care atestă că Aeroportul Caransebeş are capacitatea de a administra Aerodromul Banat-Caransebeş şi poate desfăşura diferite operaţiuni aeriene. Practic, aeroportul din Caransebeş a fost autorizat drept aeroport pentru aviaţie generală pe care pot opera avioane de până la 20 de tone, avioane cu până la 70 de pasageri şi elicoptere. Certificatul este valabil până în mai 2021. Veştile de viitor însă nu sunt tocmai roz, mai ales că harta interactivă a Masterplanului de Transport arată că A6 trece prin mijlocul pistei Aeroportului din Caransebeş.
„Eu trag un semnal de alarmă. Ori este o greşeală, ori au un plan de care nu spun. Aeroportul a fost autorizat de Ministerul Transporturilor, dar tot la acelaşi minister există un proiect, un masterplan, realizat pe vremea guvernării PSD, conform căruia A6 trece prin mijlocul pistei. Eu vreau ca A6 să existe, ar ajuta toată zona, deci şi pe mine, dar nu să treacă pe mijlocul pistei. Nu vreau că cineva de la Bucureşti să traseze nişte linii în necunoştinţă de cauză. Eu vreau să lungesc pista la 3600 de metri, dar dacă ei îmi trântesc autostrada pe mijloc, ce fac? Să o construiască ocol, pe la Zerveşti. Dacă nu este bătut traseul în cuie, eu zic că lucrurile se pot schimba. Mă îngrijorez până când o să aflu concret ce va fi“, ne-a spus omul de afaceri Gabriel Olariu.
JCS-Nina Curiţa