Caraş-Severin, Romania

Povestea sinuoasă a autobuzelor care încă ocolesc urbea care a construit prima locomotivă din ţară începe cu îndelungi proceduri legate de licitaţii care mai de care mai contestate şi continuă prin conflicte între municipalitate şi operatorul de transport.

Cei de la primărie afirmă că au dat bani Prescom-ului pentru a cumpăra autobuze, pe când cei de la Prescom spun că n-au văzut nici un leu şi că, din cauza datoriilor la Fisc, nici n-ar fi putut să facă achiziţii.

Şi totuşi, spre finele anului trecut, municipalitatea de pe Bârzava dădea lovitura! A putut perfecta înţelegerea pentru a cumpăra opt autobuze la mâna a doua cu 100.000 de euro, prin Direcţia pentru Întreţinerea şi Repararea Patrimoniului.

Potrivit lui Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, în prima decadă a lunii ianuarie au şi venit primele trei autobuze, urmând ca toate să ajungă până la jumătatea lunii, astfel ca din 17 ianuarie, ele să fie puse în circulaţie.

Am încercat şi noi să aflăm ce s-a întâmplat până la urmă cu mijloacele de transport cu pricina, însă lucrurile n-au fost atât de simple. În ograda Serviciului de Gospodărire nu era, luni, 24 ianuarie, decât un singur autobuz, celelalte fiind la verificat, potrivit spuselor purtătorului de cuvânt al Primăriei Reşiţa.

Să fi fost oare acel autobuz încrustat cu ceva cristale Swarovski de nu s-a putut nimeni apropia nici măcar să-l fotografieze?

Antoniu Mocanu