Documentul, „privind situaţia de urgenţă creată prin diminuarea capacităţii funcţionale a transportului public local de persoane în municipiul Reşiţa ca urmare a incendiului produs la Substaţia de Redresare nr. 1“ (substaţia rămasă permiţând circulaţia a maximum şapte tramvaie), iniţiat de Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, a încercat să ocolească birocraţia procedurilor de achiziţie a echipamentelor şi de contractare a lucrărilor, dar a trezit tot felul de obiecţii legate de sintagma „stare de urgenţă“, care ar trebui înlocuită cu „stare de necesitate“.
Şi totuşi, chiar dacă în ziua şedinţei tramvaiele au fost blocate jumătate de zi, proiectul a fost retras chiar de iniţiator, din cauza polemicilor aprinse, urmând să fie prezentat refăcut, într-o şedinţă extraordinară.
Până atunci există riscul ca şi cea de-a doua substaţie să se defecteze, fiind suprasolicitată. Dar reşiţenii mai pot aştepta…
Antoniu Mocanu