Caraş-Severin, Romania

Profesionalismul cu care se lucrează la societatea de transport în comun şi-a spus cuvântul încă o dată. Joi, la prânz, un cablu de susţinere a liniei electrice s-a rupt şi i-a spart capul unui reşiţean. Imediat, maşina de intervenţie şi câţiva angajaţi au venit la faţa locului şi au încercat să repare defecţiunea.

Intervenţia a durat ore bune, fapt pentru care circulaţia tramvaielor a fost reluată spre seară. Nimic de reproşat! Dar orice lucru serios făcut e de aşteptat să ţină mai mult de câteva ore. Nu ştim cât de profesionişti sunt cei care au intervenit şi câte verificări au mai făcut în zonă, dar cert este că, în aceiaşi zi, în jurul orei 22, un alt tramvai era oprit, la câţiva zeci de metri mai jos de locul primului incident, iar vatmanul stătea în stradă şi făcea semne şoferilor să ocolească un cablu desprins, întrucât exista pericol de electrocutare.

Este de neconceput ca, dacă tot au fost probleme cu linia electrică în acea zonă, să nu se facă şi verificări serioase, iar circulaţia tramvaielor să fie reluată abia atunci când există siguranţa că nici un cablu nu va mai ceda! Oare siguranţa cetăţeanului nu contează? Chiar pierde atât de mult Prescom dacă ţine tramvaiele 2-3 zile în depou, până se asigură că totul este în regulă? Dacă s-ar fi întâmplat un nou incident ca la prânz? Toate acestea sunt o dovadă în plus că la Reşiţa indiferenţa faţă de cetăţean a ajuns la rang de regulă.

Cristian Franţ