Caraş-Severin, Romania

După ce, la începutul anului, Josef Erwin Ţigla, preşedintele Forumului Democratic al Germanilor din Caraş-Severin, împreună cu Gheorghe Jurma, publicist şi critic literar, lansau cartea-album „Reşiţa: Viziuni = Reschitza Visionen“, în urmă cu două zile, la Muzeul BanatuluiMontan, a avut loc vernisajul unei expoziţii de pictură, cu tematică industrială şi muncitorească. Expoziţia, despre care poetul şi directorul Bibliotecii judeţene, Nicolae Sârbu, mărturisea că este una „fragmentară şi săracă, comparativ cu ilustraţiile pe care cartea-album le oferă“, numără 15 lucrări de pictură, despre tradiţia industrială a Banatului Montan şi a Reşiţei.

Au expus pictori cu diverse orientări, dar care au avut acelaşi personaj comun, Reşiţa, un subiect „greu de cuprins, datorită complexităţii sale“, remarca Nicolae Sârbu. În culori vii şi alb-negru, au expus artiştii plastici: Ion Bobeică „Compoziţie“, Vasile Gaidoş „Poezia nocturnă a cetăţii de foc“, Traian Baia „Reşiţeana“, Anca Şerbănescu „Utilaj pentru hidrocentrală“, Helmuth Scheilbling „Hala nouă“, Mircea Lauţ „Muncitori“, Zizi Frenţiu „Cetatea de foc“, Petru Comisarschi „Peisaj industrial“, Tiberiu Bottlik „În uzină“, Iuliu Podlipny „Sudor“, Traian Bona „Peisaj industrial“, Virgil Miu „Peisaj“, Steluţa Sarossy „Peisaj industrial“ şi Tania Baillayre „Peisaj“.

Vernisajul a fost urmat de un moment literar, închinat marelui poet naţional, şi intitulat generic „Eminescu după Eminescu“, care i-a avut în prim plan pe prof. univ. Adrian Dinu Rachieru, Gheorghe Jurma şi Nicolae Sârbu.

Roxana Nafiru