Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Loturile din județ ale liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean vor fi reabilitate încă în acest deceniu!

E concluzia la care a ajuns prefectul Ioan Dragomir în cadrul ședinței de Colegiu Prefectural, în urma prezentării de către conducerea Secției L1 Caransebeș a Regionalei Căi Ferate Timișoara a informării privind activitatea desfășurată pe parcursul primelor 10 luni ale acestui an.

O perspectivă foarte apropiată de finalizare o are însă reoperaționalizarea Liniei 215 Caransebeș-Oțelu Roșu, în pregătirea reluării activității productive la UMB Steel! „În prezent, districtul PAZ face defrișări la această linie, închisă acum patru ani. Domnul Umbrărescu a cumpărat Combinatul Oțelu Roșu și vrea să fie refăcut accesul feroviar. De defrișat sperăm să terminăm anul acesta, după care începem să înlocuim traverse, să îndiguim. Până în martie sperăm să fie gata, depinde și de cum va fi vremea.“, a explicat adjunctul șefului secției L1, Paul Perian.

O veste îmbucurătoare, în opinia prefectului care și-a amintit de o discuție mai veche pe această temă. „În cadrul unei vizite acolo, cred că pe vremea premierului Ciolacu, patronul, dl Umbrărescu senior, l-a rugat pe ministrul Grindeanu, să aibă în atenție linia de cale ferată Caransebeș-Oțelu Roșu și porțiunea Oțelu Roșu-Uzină. Nu am reținut atunci un angajament foarte ferm, dar văd că se întâmplă lucruri și asta e foarte bine.“, a remarcat Dragomir.

În ceea ce privește loturile din județ ale liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș cele mai avansate lucrări sunt cele de reparații la liniile 1A-5A din stația Caransebeș Triaj. „Sunt în curs de execuție, trebuiau finalizate în luna iunie. Mai au de pus traverse, sper că la începutul anului viitor vor fi gata cu această porțiune, ca să poată fi deviată circulația și să înceapă lucrul efectiv la culoar, de la Căvăran până la Caransebeș. În principiu, vreo doi ani va dura lucrarea.“, a spus Perian. Aflând că pentru loturile 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, 5 Băile Herculane – Poarta și 6 Poarta – Caransebeș au fost luate în calcul, pentru fiecare lot în parte, câte 1 an proiectarea și 3 ani execuția, Dragomir a delimitat clar orizontul de finalizare a lucrărilor: „Deci, în deceniul ăsta!“.

Secția Linii 1 Caransebeș, subordonată Regionalei CF Timișoara, are în subordine 17 subunități (12 districte de linii, 2 de lucrări de artă, 2 de exploatare utilaje și un district de plantații și amenajare zonală – PAZ) cu un total de 360 km linii de cale ferată, din care 313 km în Caraș-Severin, iar diferența pe raza județelor Mehedinți și Timiș.

JCS-Walter Fleck

Adaugă comentariu