Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Nici discuțiile, mai ales cele contra, nu încetează, ci doar sunt reluate la o nouă dată, într-o nouă formă!

După ce ai reușit să-ți înfăptuiești visul de a avea o mașină, poate chiar două, dar constați zi de zi cu năduf că n-ai un loc de parcare în fața scării blocului, cu atât mai puțin chiar pe palier, în fața ușii apartamentului, poate fi frustrant să afli că suprafața parcărilor din oraș urmează să mai și scadă. Cu 8.466,37 mp, mai precis, după implementarea celor trei proiecte de ”Reabilitare a zonelor degradate aflate în interiorul microraioanelor 2, 3 și 4 din cartierul Govândari și Calea Caransebeșului”. Ultima, și cea mai mare reducere, de 4.291,62 mp, a fost aprobată de Consiliul Local, joia trecută, odată cu indicatorii tehnico-economici și devizul general la faza de proiect tehnic a Componentei B a proiectului vizând reabilitarea Microraionului 3.

Chestionat în legătură cu pierderea a circa 40% din actualele locuri de parcare din cartier, primarul Ioan Popa a explicat că, la fel ca în cazul celorlalte două componente, este vorba despre o obligație contractuală luată față de finanțator (Comisia Europeană, prin ADR Vest) valabilă 5 ani. „Ca și la tramvai, am mai spus-o, dacă nu vă convine să circulați pe o bandă și vreți să circulați pe 2 benzi, aveți la dispoziție 5 ani să mă înjurați și după aceea vine un alt primar și zice «dăm drumul la toate benzile și am încheiat povestea». Așa și aici. Eu vă spun că vom identifica soluții ca, în acest interval, să creăm locuri de parcare. Evident că ne dăm seama că este un disconfort pentru unii acum, pe parcursul derulării proiectelor. Dar vom face tot ce ne stă în putință ca oamenii să-și poată ține mașinile undeva.“, a explicat edilul.

Printre variantele luate în calcul ar putea fi reintroducerea sensului unic pe strada Făgărașului, unde ar putea fi reamenajate 200-250 de locuri de parcare, introducerea unor noi sensuri unice pe alte artere, cât și demolarea unor garaje. „Nu cred că cineva rațional ar da cu piciorul la o investiție de 40 de mil. euro, fonduri europene nerambursabile, la care contribuția Reșiței e de doar 2%, pe considerentul că vor fi mai puține locuri de parcare. Ele însă nu dispar, ele se transformă în spații comunitare pentru copii, în locuri de joacă, în parcuri, în zone cu arbori, zone pentru persoane vârstnice!“, a adăugat Popa.

Implementarea celor trei proiecte prevede, rezumându-ne doar la parcări, amenajarea unui număr total de 1.600 de locuri, respectiv 339 în Micro 2 – Parcul Tricolorului și Calea Caransebeșului (Componenta A), 519 în Micro 4 (Componenta C) și 742 în Micro 3 (Componenta B). Dacă proiectul aceasta din urmă de abia a fost aprobat de CL, licitația execuției lucrărilor din Componenta C are data de 2 octombrie ca termen de finalizare a evaluării a patru oferte, în timp ce licitația execuției lucrărilor din Componenta B, pentru care au fost depuse trei oferte, a ajuns în faza deliberării.

JCS-Walter Fleck

3 Comentarii

  1. Gândire de vechil de moșie! Lozinci si iar lozinci, cu spatiile comunitare, dar de proprietatea privata tăiețelu’ nu zice nimic…După ce ca ne jupoi de bani, ne ingradesti dreptul de mișcare, dreptul de proprietate, ne anunți senin ca “după mine potopul”…

  2. Gogule, mai scoate capul din fund că vei avea mari surprize. Acesta este modelul european, dirijat de la WEF – Davos. Eliminarea vehiculelor personale, a proprietății private în general, limitarea dreptului de mișcare la cartiere de 15 minute de mers pe jos. Programul WEF 2030: Nu vom avea nimic și vom fi fericiți. Evident ce nu se spune e că ei vor avea totul și vor face ce vor cu noi.

    • Gigeluș pomponel, n-ai priceput nimic….ești praf! Te-ai băgat precum musca au derier de cheval!

Adaugă comentariu