Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Executivul a aprobat, în şedinţa de astăzi, 23 octombrie, memorandumul pentru „Aprobarea negocierii contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 300 mil. Euro, pentru susţinerea proiectului Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad, cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă – şi a semnării acestuia; acordarea împuternicirii de semnare ministrului finanţelor”!

Anunţul este făcut de către deputatul Silviu Hurduzeu, care susţine că proiectul este marca Sorin Grindeanu şi are o valoare totală de 8,77 de miliarde de lei. „Toate cele patru loturi au deja constructori desemnaţi. Este cel mai important contract de acest tip finanţat prin PNRR şi el va ajuta foarte mult Banatul Montan. Infrastructura de transport este esenţială şi dacă vrem dezvoltare industrială, dar şi pentru turism. Aşa cum am susţinut şi înainte de alegerile locale, în următorii patru ani, vor fi în derulare cele mai mari lucrări de infrastructură din istoria Banatului Montan şi trebuie să profităm de ele pentru a ieşi din izolare, dar şi pentru a transmite un semnal important investitorilor privaţi.“, a precizat Silviu Hurduzeu.

Proiectul modernizării căii ferate Caransebeş – Timişoara – Arad presupune: dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul; refacerea liniilor şi corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport; desfiinţarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate; construirea a două noi clădiri pentru mentenanţă şi a unui centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.

JCS-L.A.