Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Actorul a avut noroc că s-au întâlnit maică-sa cu taică-său. Norocul trenului a fost Sorin Grindeanu. Asta deoarece ministrul Transporturilor a semnat două hotărâri de guvern prin care a dat undă verde pentru proiectul frumos precum marele actor!

„Dacă dl. ministru Grindeanu, în rol de tată, s-a întâlnit cu mama și a ieșit acest proiect, care se va realiza, eu zic că e un lucru bun. E un merit pe care-l apreciem și mă bucur că dl. Grindeanu nu s-a uitat la cine a depus proiectul.”, a spus azi președintele Consiliului Județean (CJ), Romeo Dunca, cu referire la protocolul cu CFR supus aprobării consilierilor județeni.

Președintele a răspuns astfel întrebărilor adresate de consilierul Ioan Crina, care e de părere că protocolul trebuia semnat încă de acum trei ani. Astfel s-ar fi evitat cheltuirea a 4 milioane de euro, suma totalizând contribuția de 1 milion de euro a fiecărui membru al asocierii dintre primăriile din Reșița și Timișoara și consiliile județene din Caraș-Severin și Timiș. „Acești bani erau accesibili prin PNRR, dar acum suntem puși în fața faptului împlinit. Cer o informare dacă în acești bani era prins și proiectul tehnic pentru autorizația de construcție pentru că s-ar putea ca banii să nu fie suficienți. Vreau o informare despre ce s-a întâmplat cu asocierea și cum s-au cheltuit banii.”, a solicitat Crina.

Sorin Grindeanu a făcut o mișcare inteligentă prin care proiectul este pe calea cea bună.
Asta crede Dunca, convins că trenul a avut norocul lui Alain Delon, pentru că acum trei ani Crina nu avea putere de vot întrucât ar fi blocat proiectul. „Cred că în contul proiectului mai sunt peste 2 milioane de euro. Încă nu am cheltuit toți banii înainte de a-i primi înapoi și pe cei pe care i-am cheltuit. Nu vom cheltui de la noi nimic pentru că banii sunt eligibili.”, a explicat președintele CJ.

Lucru confirmat și de primarul Reșiței, Ioan Popa. „Cei patru membri ai asocierii nu vor plăti nimic nici măcar către Metroul S.A., întrucât își vor primi banii de la PNRR. Alte costuri de aici încolo nu există pentru noi, întrucât proiectul este finanțabil 100%. În următoarele săptămâni, vom semna contractul cu Ministerul Fondurilor Europene pe PNRR pentru tronsonul Voiteni-Reșița Nord. După care vom putea scoate la licitație execuția care trebuie finalizată până în iunie 2026. Mai trebuie doar ca CFR să dea avizul pe studiul de soluție.”, a explicat Popa.

În privința tipului de tren-fulger, primarul a reafirmat că acesta va funcționa cu acumulatori pentru că e mult mai ieftin și nici nu există alimentare pentru un tren cu hidrogen. Cât despre tronsonul Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița, acesta va fi dat… tot ministrului Grindeanu pentru a găsi finanțare pentru tronsonul amintit la fel cum și părinții lui Alain Delon s-au găsit cândva unul pe celălalt.

JCS-Ionel Ivașcu