Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – În timp ce la Caromet se reparau vagoane „nemţeşti“, Fiscul din Caransebeş le scotea la licitaţie pe cele româneşti!

Ştirea publicată de Caon, potrivit căreia „Un convoi de 25 de vagoane reparate de echipele Caromet SA Caransebeș a ieșit ieri (vineri, 27 octombrie-n.r.) de pe platforma industrială cu destinația Germania!“, a fost apreciată de mii de cititori pe Facebook, stârnind totodată şi o serie de comentarii.

Vagoane româneşti nu se pot repara?“; „Ale noastre când le reparaţi?“; „Şi cele româneşti unde?“, sunt doar câteva din întrebările, aparent retorice, cărora le-am găsit răspunsuri. Unele se aflau chiar în corpul ştirii iniţiale, în care se preciza că respectivele vagoane româneşti (foto), reparate la Caransebeș, au devenit nemţeşti odată ce-au fost cumpărate de o firmă din Germania. Totodată, conform oficialilor Caromet, în halele societăţii se află în reparaţii şi vagoane pentru societăţi româneşti private. Aceasta dovedeşte că şi „vagoanele românilor“ pot fi reparate, cu condiţia să existe decizia de a lansa o comandă fermă, banii disponibili şi precondiţia ca ele să nu se afle, cumva, sub sechestru.

Nu acesta e însă cazul unui lot de 28 de vagoane ale CFR Marfă SA (ceva mai mare decât cel reparat şi trimis în Germania), scos în prezent la licitaţie pentru a patra oară de Serviciul Fiscal Municipal Caransebeş. La prima licitație au fost mult mai multe, însă de atunci s-au mai găsit cumpărători. Câte astfel de loturi, mai mici sau mai mari, aşteaptă a fi executate la nivelurile superioare ale Fiscului din ţară (administraţii judeţene, regionale, naţională) ar fi o întrebare la care s-ar putea găsi, matematic, un răspuns. Puţin probabil însă şi unul asumat şi responsabil de către CFR Marfă SA, legat de cum s-a ajuns, totuşi, în astfel de situaţii.

JCS-Walter Fleck