Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Până atunci, traficul rutier din Clisura Dunării se va desfăşura cu restricţii în zona localităţii Berzasca. „Polata“ este o structură din grinzi de beton armat, a cărei construcţie a început de curând în zona surpării de pe DN57, potrivit Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara!

Realizată pe o lungime de circa 100 m, structura va avea rolul de a reţine, pe viitor, blocurile de rocă în cazul în care se vor mai desprinde de pe versant. Structura este alcătuită din pile cu ranforturi din beton armat, în timp ce supărastructura va fi alcătuită dintr-un ansamblu de travee din beton armat turnat monolit, grinzi prefabricate, respectiv o placă de suprabetonare cu grosime variabilă. Totodată va fi amplasat, către versant, şi un strat de protecţie de minim 50 cm din pământ, necesar atenuării şocurilor pe care eventualele noi căderi de blocuri de rocă le-ar putea produce.

Reamintim că DN57 a fost închis în 17 ianuarie, în urma unei masive căderi de stânci în zona Cozla. Pe parcursul lunilor februarie-martie au fost efectuate nouă etape de detonare, în urma cărora s-a desprins o mare cantitate de rocă aflată în echilibru precar. Necesitând atât degajarea unui însemnat volum de stânci, pământ şi pietriş, cât şi executarea unor ample lucrări de stabilizare a versantului pe o porţiune de circa 100 m, s-a avansat iniţial 1 aprilie, ca dată de deschidere a circulaţiei. Ulterior, s-a decis executarea unei structuri de protecţie şi retenţie de tip polată, în vedere evitării accidentelor, a pagubelor materiale sau a pierderilor de vieţi omeneşti. În prezent, DRDP estimează că lucrările se vor încheia peste circa şase luni, timp în care circulaţia se va desfăşura cu restricţii în zonă, cu semafor.

JCS-Walter Fleck