CARAŞ-SEVERIN – Punctajul maxim a fost acordat unui număr de 31 de lucrări, din totalul celor 4042 predate!
Paradoxal, dintre cei zece elevi care s-au prezentat în 30 martie la ultima dintre probele simulării examenului de Bacalaureat, cea rezervată elevilor aparţinând minorităţilor, niciunul nu a luat nota 10.
În schimb, la limba şi literatura română au fost, totuşi, şase de 10 în tot judeţul, obţinuţi de tot atâţia elevi, din 1.388 prezenţi. Punctaje între 9-9,99 au obţinut 120 de elevi, iar între 8-8,99 – 135 de elevi. În intervalul 5-7,99 s-a încadrat „româna“ unui număr de 765 de elevi, în timp ce 362 au obţinut punctaje sub 5.
La proba obligatorie a profilului, la care s-au prezentat 1.323 de elevi, s-au acordat 12 note de 10, în timp ce 62 elevi s-au încadrat în intervalul 9-9,99 şi 97 în intervalul 8-8,99. Punctaje între 5-7,99 au fost obţinute de 522 de elevi, lucrările celorlalţi 630 rămaşi fiind notate între 1-4,99.
Pentru proba la alegere a profilului şi specializării s-au prezentat 1.321 de elevi, dintre care 13 au luat 10. În ordinea descrescătoare a tranşelor precizate anterior, au urmat 102 de „9“, 179 de „8“, 426 de „5-7“ şi 426 de „sub 5“.
În timp ce procentul de promovabilitate obţinut oferă a imagine a gradului de pregătire a elevilor din anii terminali de liceu, prezenţa poate fi considerată un indicator al intenţiei de participare la examenul propriu-zis, care începe în 19 iunie cu proba de limba română oral. E de reţinut că din cei 1511 elevi de-a XII-a înscrişi, au absentat, în medie, 191, în timp ce în cazul celor de-a XIII-a, au absentat, în medie, 495 de elevi dintre cei 521 înscrişi. Un „tablou statistic“ a cărui dezbatere urmează a avea loc după revenirea elevilor din vacanţa de Paşte (7-18 aprilie).
JCS-Walter Fleck