CARAŞ-SEVERIN – Deşi a înregistrat un recul semnificativ faţă de perioada de boom din 2021, comerţul online s-a menţinut anul trecut în topul reclamaţiilor consumatorilor!
Potrivit sintezei pe care Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Caraş-Severin a prezentat-o, recent, Colegiului Prefectural, principalele aspecte reclamate de consumatori în anul 2022 au vizat „nerespectarea termenului de livrare a comenzii” şi „nerestituirea sumelor cuvenite sau nerespectarea termenului de restituire a sumelor cuvenite în cazul recurgerii consumatorului la dreptul său de denunţare a contractului şi de returnare a produsului achiziţionat la distanţă”. Situaţii caracteristice comerţului online.
Din cele 860 de reclamaţii înregistrate, 376 au vizat serviciile nealimentare, 236 produsele alimentare, 194 produsele nealimentare, 47 serviciile financiare şi doar 7 serviciile alimentare. În urma verificărilor efectuate, 184 s-au dovedit a fi întemeiate şi au fost închise ca soluţionate pozitiv, iar 263 au fost rezolvate amiabil.
Un posibil indicator al superficialităţii cu care un segment al masei consumatorilor îşi înţelege drepturile îl reprezintă numărul mare al sesizărilor neîntemeiate, 242. Puţine, am putea spune, dacă ar fi să îl comparăm cu numărul apelurilor nejustificate şi al celor false primite la 112, în cazul cărora cu o mult mai mare frecvenţă e evidentă transformarea uzului în abuz. În procente, vorbim însă de 30%. Deşi a fost susţinută, în medie, de doar 4 comisari, activitatea CJPC Caraş-Severin a crescut semnificativ faţă de perioada anterioară. Reţinem aici doar cuantumul amenzilor aplicate (3,5 mil. lei) şi al celor încasate operativ (756 mii lei), mai mult decât dublul celor din 2021.
JCS–Walter Fleck