REȘIȚA – Va staționa permanent după ce autoritățile locale vor fi făcut toate demersurile fără întârziere. Ne referim la intenția primăriei de a aduce „acasă” două vechi locomotive fabricate la Reșița, în prezent aflate la Ploiești!
Ideea a fost avansată de către societatea civilă încă de la finele anului trecut, având în vedere tripla aniversare pe care Reșița o marchează anul acesta. Primăria s-a dovedit receptivă încă de atunci însă, fiind vorba despre piese de tezaur, nu-i tocmai treabă ușoară. Concret, demersurile au demarat încă din primăvară, la momentul actual purtându-se discuții cu o firmă de asigurări.
„E o problemă întrucât ei ar trebui să asigure locomotivele la valoarea de inventar, adică cea de dinainte de ‘89, de 300-1.000 de lei. Asta îi pune într-o situație deosebită, întrucât valoarea actuală e greu de determinat. Ne-au solicitat diverse documente, noi le-am pus la dispoziție întrucât ne dorim ca ei să găsească o soluție. Zilele acestea ar trebui să primim răspunsul, să ne spună cât ne costă ca să încheiem asigurarea și să plătim”, am aflat de la Dorinel Hotnogu, consilierul cultural al Primăriei Reșița.
Din declarația sa, mai reținem că, odată asigurate, transferul locomotivelor va fi supus atenției unei comisii naționale care trebuie să aprobe acest demers. După care, transportul celor două locomotive va trebui aprobat de către cei responsabili cu mișcările pe calea ferată. „Avem o discuție cu CFR Marfă București pentru a transporta locomotivele. Când vom avea toate actele, încheiem contractul cu ei, intră și în comisia care avizează siguranța pe calea ferată și le aducem acasă”, a încheiat Hotnogu, precizând că vechile locomotive ar putea sosi „acasă” în această toamnă.
Între timp, primăria a obținut acceptul CFR Infrastructură Timișoara pentru ca vechile locomotive să fie găzduite pe linia șase de la Gara de Sud, care este o linie de garare. În apropierea lor se dorește amplasarea unei vechi coloane de apă care cândva servea pentru alimentarea locomotivelor cu abur. Respectiva coloană se găsește în Reșița, CFR dându-și deja acordul pentru mutarea și reabilitarea acesteia.
JCS-Ionel Ivașcu