REȘIȚA – Bine, nu constatăm doar șutul încasat de cei care se ocupă de proiectul Tramvai, ci și pasul înainte pe care urmează să-l facă. Cu ceva sacrificii, însă, impunându-se reducerea anumitor repere ale terminalului intermodal, pentru ca fondurile aprobate să fie suficiente!
În ultimii ani, tramvaiul – unul din cele mai importante proiecte ale Cetății de foc – a făcut pașii din umbră. Însă tot în umbră a înregistrat și eșecuri, acoperite până la urmă, dar care au costat un timp usturător. Cel puțin pentru turcii care tot așteaptă să ne expedieze garniturile…
Sortit eșecului a fost și proiectul terminalului intermodal de la Muncitoresc, procedurile de achiziție a lucrărilor de construcție fiind anulate pentru a doua oară. Asta pentru că, potrivit SICAP, „la data limită de depunere a ofertelor, niciunul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare economici, după caz“. Vă spunem noi, contractul „Achiziția de lucrări de execuție a componentei A a Proiectului P3 – proiectul – «Platforme/stații – terminal intermodal în zona Muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în municipiul Reșița“ nu și-a găsit ofertanții. Și totuși vorbim despre un contract în valoare de 41,67 de milioane de lei, adică undeva la 8,5 milioane de euro.
Și nu, nu este vorba despre vreun eșec al celor de la Proiecte, din cadrul Primăriei Reșița. Ioan Popa, șeful administrativului reșițean, ne explică: „Faza 3 tramvai are 3 loturi distincte. Două s-au licitat, rămânând doar un lot. Acesta va fi analizat de urgență, cu modificările necesare, și-l relicităm.“
Întrebat dacă problema a fost cumva legată de creșterea costurilor cu materialele de construcții, primarul Reșiței ne-a răspuns: „Evident, toate problemele pleacă de la prețurile materialelor de construcții. Încercăm în acest sens să reducem anumite repere, astfel încât să intrăm în anvelopa financiară aprobată de autoritatea de management!“
Amintim faptul că intermodalul din Muncitoresc se dorește a fi un nod care să facă legătura între mijloacele de transport în comun – autobuze și tramvaie –, dar și un loc unde să-ți lași mașina, odată ajuns în oraș, pentru a continua călătoria cu mijloacele publice.
JCS-Antoniu Mocanu