CARAȘ-SEVERIN – La sfârșitul lui noiembrie ar fi trebuit să avem un câștigător pentru studiul de fezabilitate al drumului atât de mult promis cărășenilor în campaniile electorale din ultimii ani. Din păcate, Compania Națională a Infrastructurii Rutiere nu s-a putut opri asupra vreunuia din cei cinci ofertanți, așa că a amânat până la finalul acestui an desemnarea unui câștigător!
Drumul de mare viteză ar urma să aibă o lungime de aproximativ 250 km, iar studiul de fezabilitate va avea un grad foarte mare de detaliu, astfel încât din construcția propriu-zisă să fie eliminate mai toate riscurile.
Sunt cinci firme sau asocieri de firme care încearcă să obțină contractual cu o valoare cuprinsă între 107.465.138,85 – 127.001.527,73 lei fără TVA. Este vorba de Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GE-ODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS; Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de aso-ciere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL; Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA –SCA TEAHA&FUZESI; Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL; Ofertant YUKSEL PROJE AS.
Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj ar urma să lege Auto-strada A1 (București-Nădlac), în dreptul localității Lugoj, cu DX 12 (Craiova – Pitești), trecând prin Drobeta Turnu Severin, Orşova, Băile Herculane şi Caransebeş.
Despre amânarea celor de la CNAIR, ce ar mai fi de spus decât că ce mai contează o lună în plus, în condițiile în care doar studiul de fezabilitate are termen de realizare de trei ani. Ar urma încă șapte luni pentru proiectare, și cu puțin noroc, fără contestații la licitația pentru execuție, lucrările ar putea începe în 2025. Cu 1 an mai târziu față de o nouă campanie electorală, în care vom auzi încă o dată cum guvernanții, foști, actuali sau viitori, se dau peste cap să facă drumuri civilizate în România…
JCS-Nina Curița