ORAVIŢA – Un cititor din Oraviţa ne-a sesizat, în numele a 17 familii care locuiesc într-un bloc de pe strada Mihai Eminescu, că au fost debranşaţi de la apă!
„În 19 octombrie 2021, în jurul orei 12, reprezentanţii societăţii AquaCaraş au venit şi au debranşat de la reţeaua de apă un întreg bloc de locuinţe, în care locuiesc 17 familii, care îşi plătesc lună de lună facturile de apă. Au motivat că debranşarea este cauzată de faptul că nu avem un reprezentant care să citească în fiecare lună apometrele instalate la fiecare familie în parte. Consider că este inadmisibil ca în această perioadă să fim lăsaţi fără apă, acest gest putând fi catalogat ca un pericol pentru sănătatea noastră şi a celor din jur, având în vedere starea de pandemie. Am făcut sesizare către Protecţia Consumatorilor şi în 20 octombrie am fost contactat de un domn de la ANPC care mi-a zis că reprezentanţii AquaCaraş le-au spus că ne-au tăiat apa pentru că nu am fi vrut să plătim o pierdere de apă de 280 mc de care noi nici nu am ştiut. Ţin să menţionez că fiecare apartament are apometrul său, AquaCaraş montând un apometru la intrarea în bloc. Apometrul a fost predat de firma care a făcut lucrările de reabilitare a reţelei de apă şi canal în oraş în anul 2017, dar s-a montat în luna septembrie 2021. În toţi aceşti ani, s-a tot spart şi reparat, pe lângă căminul de apometru şi apa curgea din el, noi nefiind racordaţi la acel apometru. Şi nu e vorba doar de blocul nostru, mai ştiu două asemenea cazuri“, ne-a spus Cosmin Cherecheş, din Oraviţa.
Ce spune AquaCaraş?
Pentru a vedea ce s-a întâmplat şi de ce în prag de iarnă 17 familii au rămas fără apă, am cerut un punct de vedere de la AquaCaraş.
„În urma derulării proiectului de reabilitare a reţelei de apă din Oraviţa, imobilul de la adresa str. Mihai Eminescu nr. 20, din Oravița, a fost racordat la noua rețea de alimentare cu apă. În acest context, reprezentanții societății au început demersurile normale pentru încheierea contractelor de furnizare cu toți consumatorii din imobilul situat la adresa menționată, conform Legii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006. La data de 22.09.2021, reprezentanții AquaCaraș S.A. au înștiințat printr-o adresă locatarii de la imobilul situat la adresa str. Mihai Eminescu, nr. 20, să trimită un reprezentant la Punctul de lucru Oravița, în vederea încheierii unui Contract de furnizare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare. Înștiințarea s-a făcut cu precizarea că dacă acest lucru nu se va întâmpla în termen de 5 zile, se va proceda la sistarea furnizării serviciilor. Deși nu s-a dat curs solicitării noastre, AquaCaraş. nu a demarat procedurile de debranșare și a transmis o nouă înștiințare, în data de 08.10.2021. Pentru că nici la cea de-a doua înștiințare nu s-a primit răspuns, s-a procedat la sistarea furnizării serviciului de alimentare cu apă și canalizare cu data de 19.10.2021 – după 27 zile de la prima somație“, ne-a spus directorul operatorului de apă, Gheorghe Filipescu.
Mai mult, Filipescu ne-a spus că după ce se fac demersurile legale privind încheierea contractului de furnizare a apei, blocul va fi rebranşat: „Ca urmare a acestei acțiuni, în 20.10.2021 am fost anunțați că doamna Pavel Mihaela, domiciliată la adresa în cauză, va întreprinde toate demersurile pentru a se desemna un reprezentant al condominiului cu care se va putea încheia Contractul de furnizare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare. După ce consumatorii de la adresa amintită mai sus își vor îndeplini obligațiile legale, la fel ca toți ceilalți consumatori de bună credință, AquaCaraș S.A. va face demersurile pentru rebranșarea imobilului la serviciile de furnizare a apei, acționând în regim de urgență“.
JCS-Nina Curiţa