Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – S-a atins şi termenul limită al celei de-a doua licitaţii în cazul marelui proiect de cale ferată cu trenurile pe hidrogen, în care lider este municipalitatea reşiţeană. Iar la termenul limită, de la finele lunii septembrie, există un ofertant!

Este vorba despre Metroul SA, ofertant unic la prima licitație feroviară din PNRR. Potrivit municipalităţii, licitaţia nu s-a încheiat, fiind 60 de zile în perioada de evaluare. Ca valoare, vorbim de 3,3 milioane de euro, bani care sunt doar pentru întocmirea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, a documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție lucrări și documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027, pentru modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița, pe un tronson neelectrificat urmând să circule trenuri cu hidrogen.

Contractul va trebui finalizat în termen de 18 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2022.

Așa cum precizam, procedura de achiziție nu este la prima încercare, cea lansată la mijlocul lunii iunie fiind anulată din lipsă de ofertanți.

În Planul Național de Redresare și Reziliență al României, aprobat recent de Comisia Europeană, este prevăzut pentru modernizare și tronsonul de cale ferată Reșița-Voiteni, dar nu prin electrificare, ci prin trenuri cu hidrogen. Traficul aferent acestei rute este unul de pasageri, în special de tip navetă, serviciu care se poate efectua cu trenuri de tip H-EMU sau B-EMU, electrificarea fiind un proces mai lung și costisitor financiar, care nu se justifică în acest moment, se precizează în PNRR.

JCS-A.M.