Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Şeful judeţului, Romeo Dunca, a fost pe teren pentru a vedea la faţa locului cum evoluează lucrările la tronsonul respectiv, susţinând că acestea sunt în grafic!

Aşa cum a promis, preşedintele consiliului judeţean a fost recent pe acest tronson pentru a verifica stadiul lucrărilor. Asta pentru a se convinge că sesizările unor cetăţeni cu privire la lucrări sunt sau nu reale, conform acestora în zonă neamaifiind nici un utilaj. „Treaba merge foarte bine, a precizat Dunca. A fost o perioadă în care oamenii au lăsat-o mai moale, dar nu pentru că nu-şi fac treaba, ci pentru că au lucrat foarte repede şi au ajuns într-un moment în care fiind foarte avansaţi cu lucrările la infrastructură, conform calendarului, au terminat tot ceea ce puteau lucra. Au ajuns într-o poziţie în care pe o pantă, unde apar trei benzi, nu două, există o structură de stâlpi care trebuiau daţi jos şi relocaţi, iar acest lucru a şi fost făcut. În consecinţă au trebuit să se oprească, la fel a fost şi la un pod, dar acum s-a depăşit situaţia şi lucrurile merg în continuare“.

Preşedintele CJ a specificat că în septembrie se va turna un strat de asfalt, constructorul dând asigurări că până la 1 decembrie drumul va fi funcţional, cu asfaltul pus pe tot drumul. „Asta înseamnă o mare economie de timp, a explicat Dunca, pentru că în mod normal lucrul se termină cu vreo 6 – 7 luni înainte de termen, lucrarea având termen de 24 de luni. Sigur, suntem în întârziere, fiindcă această reabilitare a drumului trebuia să fie gata până acum, dacă s-ar fi semnat aşa cum ar fi trebuit, dar s-a semnat foarte târziu din cauza problemelor de la licitaţie. Constructorul însă îşi face treaba şi am încredere că lucrurile vor decurge bine“.

Stadiul altor proiecte la drumurile judeţene

Despre alte lucrări la drumurile judeţene, şeful judeţului a declarat: „Avem depuse mai multe lucrări pe SEAP, să vedem care ies. Ştiu că a ieşit peticirea de la Măru la Poiana Mărului, am făcut nişte reparaţii acolo şi nu e suficient, e o zonă execrabilă, nu se poate circula. De asemenea, vizavi de drumul de la Răcăşdia şi acolo trebuie să mai lucrăm cu cei care au venit cu propunerea. Studiile care s-au făcut ne arată că ne trebuie 14 milioane de lei ca să putem face acel drum, ceea este foarte mult. Am vorbit cu unul din consilierii mei, cu domnul Olteanu, care este foarte pregătit în ceea ce înseamnă drumuri şi a spus că este exclus să nu putem folosi zestrea drumului, pentru că zestrea drumului este suficient de bună să nu trebuiască să o înlocuim. Acum căutăm o variantă să nu trebuiască să facem asfaltare acolo“.

În ceea ce priveşte drumul de la Ocna de Fier, Romeo Dunca spune că economia făcută la Luncaviţa plus alţi 300.000 lei vor merge pentru aceste lucrări, pentru care se aşteaptă licitaţia şi începerea lucrului: „La Ocna de Fier, a fost la un moment dat blocat proiectul de Bucureşti, a fost un control vizavi de documentaţie, dar s-a dat liber să mergem mai departe, e pe procedură, pe SICAP. Sunt pregătiţi 580.000 lei, plus TVA pentru această lucrare, sperăm că cine va câştiga licitaţia să vină cu un preţ mai mic. Avem această speranţă, pentru că în momentul în care există doi, trei sau patru ofertanţi preţul scade, aşa cum s-a întâmplat şi la Luncaviţa“.

JCS-Alexandra Gorghiu