REŞIŢA – Spune primarul Ioan Popa, care a precizat că procedurile în acest sens vor demara în martie. Există deja 600 de locuri de parcare pentru asta, la care se adaugă alte 400, identificate recent de municipalitate!
Edilul spune că noul sistem de parcări publice cu plată va număra mia de locuri. „Am identificat, pe lângă cele 600 şi ceva de locuri de parcare publică pe care le avea Eco Bau, dacă mai ţineţi minte, încă circa 400, a precizat Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa. Şi am validat, într-un proiect de hotărâre, numărul total de locuri de parcare, circa 1.000, care vor funcţiona în regim de parcări publice pe raza municipiului Reşiţa. Am aprobat şi regulamentul de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare cu plată în municipiul Reşiţa. Şi anunţăm că începând cu luna martie a anului curent, Primăria Reşiţa, prin Serviciul de Parcări, va demara această procedură şi vom reiniţia parcările cu plată. Ele vor avea preţuri situate undeva la 2 lei, 2,5 lei dacă nu mă înşel. Vom face sisteme de plată inteligente cu card, cu telefon mobil, cu digitalizare, vom aduce nişte automate de parcări inteligente în care plăteşti la automat cu cash, îţi iei bonul de acolo“.
Bine, deocamdată, sistemul există doar pe hârtie şi ne mai trebuie şi ceva bani şi aprobări pentru el. Și dacă am spune că Nelu Popa are nevoie de bani pentru… pastile, ați crede că suntem ironici. Dar nu, nu este aşa.
„Pe un proiect european pe care urmează să-l depunem la ADR, pe Smart City, vom introduce inclusiv pastile de senzori în parcări, prin care vom putea să gestionăm foarte bine, într-un mod modern aceste parcări. Vine maşina, se pune în parcare, dacă în 5 minute nu este achitată parcarea, senzorul transmite un mesaj către dispecerat şi cei trei, patru oameni pe care-i vom avea în tot oraşul vor merge să penalizeze pe cel care nu face acest lucru. Nu veţi mai vedea acel sistem cu oameni care se plimbă cu camere de filmat pe acolo şi-i hăituiesc persoanele. Noi sperăm ca oamenii să înţeleagă că acest lucru este unul care duce la civilizaţie, şi am dat câteva exemple atunci când am avut ocazia. Un oraş inteligent este un oraş care, acolo unde există presiune pe locurile de parcare, acestea se fac cu plată. Am explicat şi de ce: pentru că dacă ai parcări aşa cum sunt ele astăzi, de multe ori oamenii îşi aduc maşini de vânzare din Austria, din Germania, le lasă în locuri de parcare – spre exemplu în spate la Nera –, şi cine vrea să vină să beneficieze de servicile agenţilor economici din zonă, nu poate să parcheze, chiar dacă-şi doreşte inclusiv să plătească, pentru că sunt maşini care stau acolo poate de două, trei luni. Cu această ocazie vreau să trag un semnal de alarmă şi pentru cei care aduc maşini pentru revânzare în România, că trebuie să se organizeze. Şi dacă vor să o facă, Primăria Reşiţa le pune la dispoziţie în zona Ocico acel plaţ unde pot să-şi prezinte maşinile la vânzare şi să nu-şi mai facă locuri de vânzare maşini ad-hoc în oraş“.
Edilul promite modernizarea tuturor parcărilor din municipiu, inclusiv a celor de domiciliu. Mai mult decât atât, în zonele cheie ale urbei, unde sunt necesare locuri libere pentru un flux de maşini, vor exista parcări galbene, unde se poate sta, gratuit, timp de 30 de minute.
„Absolut toate parcările sunt prinse într-un program de modernizare, ne-a asigurat primarul. Anul acesta vom începe cu Victoria, zona din spate şi lateralul din amonte vor fi amenajate aşa cum am amenajat şi în spatele Cinematografului Dacia sau pe Romaniţei. Vom face acelaşi lucru şi aici. Vom lucra la parcarea de vizavi de Centrul din Reşiţa al Universităţii «Babeş-Bolyai», vom lucra şi la parcarea de la Tribunal, de la Judecătorie şi, rând pe rând, le vom moderniza pe toate. Toate parcările din zonele de care spuneam vor fi cu plată! (…) În anumite zone, vom încerca să facem o parcare galbenă, aşa cum se numeşte, şi care va avea ca scop gratuitatea parcării pe timp de 30 de minute. De exemplu, la Poliţie, în zona Paşapoarte, vom avea câteva locuri de parcare unde vei putea să vii, stai, te duci îţi rezolvi problema şi pleci fără să fii încasat. Doar că nu dorim să ocupăm locurile alea de alte maşini şi oamenii să nu-şi găsească pur şi simplu soluţie de parcare în zona respectivă. Dorim să descurajăm venirea cu maşina la locul de muncă şi lăsarea maşinii acolo timp de opt ore în zone cum ar fi Consiliul Judeţean, Primăria Reşiţa, pentru că dacă toţi salariaţii vin cu maşina în parcare, nu mai avem loc să parcheze cineva care realmente are probleme în instituţia respectivă“.
JCS-Antoniu Mocanu