Caraş-Severin, Romania

ADVERTORIAL. Înainte de a cumpăra un nume de domeniu este important să vă gândiți la el ca fiind mai mult decât o simplă adresă web. Un nume de domeniu va deveni temelia unui brand; pentru a vă asigura că nu faceți greșeli costisitoare este esențial să faceți puțină muncă de cercetare înainte de a cumpăra / înregistra un nume de domeniu pentru a vă asigura că acesta va satisface cerințele dvs. pe termen lung.

Sfaturi utile înainte de a cumpăra un nume de domeniu

1. Verificați competiția

Studiați numele de domenii ale concurenților și liderilor din domeniul dvs. de activitate. Rețineți orice cuvinte cheie sau elemente interesante pe care le includ dar și extensia lor de domeniu (TLD).

După ce ați creat o listă cu nume de domenii care vă plac, treceți la pasul următor: verificarea disponibilității fiecărui nume de domeniu .

2. Alegeți un nume ușor de scris și de ținut minte

Chiar dacă un site web este bine poziționat în rezultatele căutărilor este totuși important să aveți o adresă web pe care clienții o pot transmite verbal cu ușurință, chiar dacă acest lucru poate însemna să limitați puțin creativitatea. Este foarte dificil pentru utilizatori să vizualizeze și să își amintească domeniile cu ortografii ciudate de cuvinte, cratime multiple sau alte caractere, numere și așa mai departe.

Ca regulă generală, utilizatorii trebuie să poată reține numele domeniului imediat ce îl aud. În industria domeniilor web această situație este denumită în mod obișnuit „testul radio”. În cazul în care difuzați un anunț sau se vorbește despre afacerea dvs. în direct, cum se aude numele domeniului?

Încercați să evitați cuvintele omofone (care se rostesc la fel dar se scriu diferit). Dacă trebuie să utilizați unul dintre acestea, încercați să înregistrați un domeniu suplimentar cu ortografia respectivă. Este foarte ușor să redirecționați varianta către un domeniu principal permițând utilizatorilor să găsească website-ul fără a genera confuzie.

3. Evitați argoul

Planificarea succesului pe termen lung înseamnă a cumpăra un nume de domeniu clasic, nu ceva care va pierde din popularitate în câțiva ani.

În mod similar, evitați argoul sau utilizați doar argoul universal recunoscut. Odată cu răspândirea globală a Internetului, veți atrage unii oameni care vorbesc engleza ca a doua limbă. Ușurați-le munca.

4. Alegeți un nume de domeniu scurt

Un nume de domeniu bun este un nume de domeniu ușor de reținut, iar domeniile scurte intră în această categorie. Dacă domeniul este prea lung, dacă este o combinație de mai multe cuvinte utilizatorii vor trebui să și le amintească pe toate în ordinea corectă, ca să nu mai vorbim de tastarea corecta a întregului nume.

În prezent nu sunt disponibile multe nume de domeniu formate dintr-un singur cuvânt dar mai jos veți găsi câteva idei pentru găsirea unui domeniu scurt.

5. Utilizați noile TLD-uri

În 2020, se consideră ca lungimea medie a unui nume de domeniu .com are în jur de 15 caractere. Destul de lung, dacă îl împărțiți în mai multe cuvinte.

Din fericire, extinderea Internetului înseamnă că extensii noi de domenii web sunt lansate în mod regulat, existând în prezent peste 1.000 de TLD-uri noi.

Utilizarea acestor TLD-uri poate face diferența în alegerea unui nume de domeniu memorabil. Extensiile noi de domenii se potrivesc exact diverselor industrii și pot simplifica reținerea numelor de domenii de către utilizatori- .audio, .studio., .auto, .loans, .shop., .repair, .music, etc.

6. Verificați disponibilitatea numelor pe rețelele sociale

Înainte de a cumpăra sau înregistra un nume de domeniu, verificați dacă numele este disponibil pe platformele de socializare. Este ideal să aveți același nume de domeniu și pe rețelele sociale, pentru a crea un brand mai puternic. Vizitatorii se vor simți mai încrezători că își vor găsi clientul online și veți avea mai multă credibilitate.

7. Evitați utilizarea numelor – mărci înregistrate

Cu atât de multe extensii noi de domeniu disponibile, o persoană lipsită de scrupule ar putea fi tentată să profite de reputația unui brand consacrat. Imaginați-vă că înregistrați un domeniu folosind cuvântul nike asociat cu o extensie nouă de domeniu. Apoi folosiți domeniul pentru a comercializa echipamentul sportiv al unui client pe care sperați să-l impresionați.

Acest lucru ar putea părea o victorie ușoară, dar nu ar trece mult timp până ar atrage atenția reprezentanților legali Nike.

Dacă aveți o idee pentru un nume de domeniu asigurați-vă că nu a mai avut-o și altcineva mai întâi.

8. Protejați-vă brandul

Chiar și cu o marcă înregistrată, cineva tot vă poate imita, fără repercusiuni legale. Puteți evita această situație înregistrând mai multe variante ale domeniului pe care doriți să îl protejați, apoi să le redirecționați către domeniul principal.

9. Cratimele sunt de domeniul trecutului

Dacă un nume de domeniu folosește două cuvinte, ar putea fi tentant să adăugați o cratimă pentru lizibilitate. Problema este că este posibil ca oamenii să nu-și amintească cratima și să ajungă pe site-ul altcuiva.

Se considera într-o vreme că domeniile cu cratime erau mai ușor de analizat pentru motoarele de căutare, deci aveau o valoare SEO mai bună. Cu toate acestea, astăzi se știe că motoarele de căutare asociază de fapt domeniile cu cratime cu comportamentul de tip spam – și le-ar putea penaliza.

10. La fel și numerele

La fel ca și cratimele, numerele pot prezenta o dilemă dacă oamenii nu sunt siguri dacă utilizați o cifră sau numărul scris în litere.

De cele mai multe ori, este sigur să presupunem că este vorba de numărul scris (doifrati.ro sau treiflori.ro). Pe de altă parte, cifrele dintr-o adresă sau un an ar putea reprezenta o provocare. Puteți depăși cu ușurință acest lucru prin simpla înregistrare a ambelor versiuni ale domeniului și apoi redirecționarea uneia către cealaltă.

Nu amânați înregistrarea domeniului perfect

Dacă ați verificat deja disponibilitatea numelui de domeniu pentru a găsi o adresă web preferară, nu amânați să îl înregistrați  deoarece în fiecare zi sunt înregistrate mii de domenii. Posibilitatea ca altcineva să înregistreze domeniul pe care îl doriți este reală.

Odată ce ați găsit un domeniu disponibil care rezonează cu brandul dvs., înregistrați-l împreună cu orice variante alternative (mai ales cele care includ numele brandului dvs.).