CARAŞ-SEVERIN – Iar pentru asta, cetăţenii europeni au program prelungit de lucru pentru înregistrarea rezidenţei, inclusiv în preziua şi în ziua votării!
Inspectoratul General pentru Imigrări prelungește programul de lucru cu publicul, în preziua și ziua alegerilor, venind în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței în vederea participării la vot, pentru alegerea autorităților administrației publice locale. Înregistrarea rezidenței este un prim pas în exercitarea dreptului de vot al cetățenilor Uniunii Europene, însă se adresează celor care îndeplinesc condiţiile.
Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări din întreaga țară a fost prelungit, pentru sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8.00 şi 16.00, şi duminică, 27 septembrie între orele 7.00 şi 21.00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenței formulate de către cetățenii UE.
„Cetățenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcție de scopul șederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeași zi și este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puțin de un an. De asemenea, europenii pot vota și în baza cărții de rezidență permanentă, document care atestă rezidența de lungă durată. Valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratul General pentru Imigrări – care au expirat în acest context epidemiologic – este menținută pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale. Programul de lucru cu publicul al fiecărei formațiuni poate fi accesat de solicitanți la adresa www.igi.mai.gov.ro – secțiunea contact“, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
JCS-A.M.