Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Liceenii s-au pierdut printre matrici, asimptote şi eseuri despre practici politice!

Examenul maturităţii a continuat miercuri cu proba scrisă la Matematică sau Istorie, în funcţie de profilul absolvit în timpul liceului. În judeţul Caraş-Severin, la proba obligatorie a profilului, în cele 16 centre de examen, dintre cei 1939 de candidaţi înscrişi (1463 la Matematică, respectiv 476 la Istorie) s-au prezentat 1797 de candidaţi. Au absentat 142 de candidaţi. În comunicatul de presă transmis de Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin se precizează, de asemenea, faptul că niciun elev nu a fost respins la controlul epidemiologic. Au fost eliminaţi însă pentru tentativă de fraudă 3 candidaţi (unul de la Liceul „Hercules“ din Băile Herculane, unul de la Liceul Tehnologic „Dacia“ din Caransebeş şi unul de la Liceul Tehnologic „Clisura Dunării“ din Moldova Nouă). Aceştia nu vor mai avea dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de Bacalaureat, ne-a transmis Ion Chiosa, purtătorul de cuvânt al ISJ Caraş-Severin.

La Matematică, subiectele au fost împărţite pentru cele două profile, respectiv pentru profilul tehnologic M2, iar pentru profilul real, filiera teoretică (mate-info) M1. La profilul real, absolvenţii au avut de rezolvat pe foaia de examen, la primul subiect o ecuaţie în mulţimea numerelor reale, ecuaţia unei drepte care trece printr-un punct, precum şi să facă demonstraţia că un triunghi este isoscel atunci când se cunoaşte sinusul unui unghi. Subiectul al doilea a constat în rezolvarea unui determinant când se dă o matrice, precum şi rezolvarea unei legi de compoziţie. Subiectul al treilea, şi cel care va face departajarea candidaţilor, a fost format din rezolvarea ecuaţiei unei asimptote orizontale atunci când se dă funcţie.

În schimb, la disciplina Istorie, absolvenţii profilului umanist au avut de menţionat la primul subiect o caracteristică a Constituţiei din 1866 adoptată în statul român. Subiectul al doilea a constat în argumentarea de către elevi, printr-un fapt istoric relevant, afirmaţia conform căreia în secolul al XIV-lea sunt organizate instituţii centrale în spaţiul românesc extracarpatic. La ultimul subiect, liceenii au avut de elaborat în aproximativ două pagini, un eseu despre practici politice adoptate în România secolului al XX-lea.

JCS-Nicoleta Moraru