400 de companii au fost invitate sa participe la simpozionul organizat ieri de CCI Bihor, ANIMMC si firma Kompass România. Numarul persoanelor prezente în sala de conferinte a CCI Bihor nu a trecut de 35.
Tema conferintei era impactul serviciilor accesibile via net, asupra dezvoltarii si promovarii IMM-urilor, în circuitul national si international. Reprezentantii companiilor bihorene ar fi înteles cum pot beneficia de sistemele informationale multimedia pentru afaceri, de înscrierea într-o baza de date internationala. „IMM-urile românesti nu constientizeaza înca importanta Internetului”, a observat Monica Cofar, consilier în cadrul CCI Bihor.
Mihaela Secara, consilier CCI Bihor, a trecut în revista programele ANIMMC de finantare pentru anul 2006. O parte dintre aceste programe au deja fondurile epuizate. „Este posibila o suplimentare a fondurilor”, a subliniat Mihaela Secara.
Afaceri on-line
Principala activitate a firmei prezente ieri la CCI Bihor este structurarea ofertei de produse si servicii românesti si integrarea acesteia în circuitul mondial. Prin înscrierea într-un sistem informational de genul Kompass, companiile îsi pot promova pachetele de servicii si utiliza, la rândul lor, informatiile disponibile în sistem. O parte din serviciile sistemului sunt accesibile în mod gratuit, prin simpla înscriere în baza de date.
„Cele 25.000 de companii românesti înscrise în sistemul nostru au acces la aproximativ 2 milioane de firme din peste 70 de tari. Oferta româneasca acopera 90% din nomenclatorul mondial”, a spus Dumitru Ion, general manager la Kompass România. IMM-urile îsi pot selecta viitorii parteneri de afaceri în functie de criterii precum cifra de afaceri si domeniul de activitate, putând participa la licitatii on-line.
„Principalul avantaj care decurge din înscrierea în acest sistem consta în reducerea costurilor si accesul la piata locala si internationala”, a concluzionat Dumitru Ion.
Claudia Curta