REȘIȚA – Şeful administrativului reşiţean pune în gardă structura de ordine publică, în urma schimbărilor vizavi de taxa care trebuie plătită pentru tranzitarea urbei de către vehiculele grele.
Vară de vară, autorităţile se plâng de faptul că traficul greu îşi lasă serios amprenta pe asfaltul din ce în ce mai prost, turnat pe şosele. La Reşiţa şi nu numai, autorităţile au luat măsuri pentru a proteja cumva starea drumurilor, care să nu mai fie atât de expuse traficului greu. Bine, toate măsurile sunt valabile până la taxe, pentru că municipalitatea ar putea scoate bani frumoşi de pe urma lor. Cine le plăteşte, obţine ALA, adică „autorizaţie de liber acces“. Asta înseamnă, potrivit HCL, că vehiculul respectiv „este autorizat să circule în zonele protejate ale municipiului Reşiţa, pentru aprovizionare cu marfă şi materiale“.
Aleşii urbei au votat ceva schimbări vizavi de eliberarea acordurilor de circulaţie pentru autovehiculele cu masa totală autorizată mai mare de 7,5 tone, precum şi de eliberarea autorizaţiei speciale de transport cu greutate sau gabarit depăşit. În cazul lor, liberul acces pentru o zi pe lună, pe vehicul, costă între 30 şi 120 de lei (pentru maximul de 39,99 de tone). Aceste autorizaţii se emit în baza unor protocoale de colaborare, pe baza achitării taxei, pe baza unor ecusoane care stabilesc şi traseele de tranzit. Iar taxele menţionate nu acoperă parcarea, care se poate face doar în Parcul Industrial sau în baza unei autorizaţii de staţionare temporară, eliberată de către Compartimentul Parcări al municipalităţii.
„Voiam să stabilim şi alte modalităţi prin care să plătească acea taxă auto rutieră pe canale mari pentru că tot timpul vin aici, autorizaţiile astea la semnat, mă scuzaţi, nişte porcării de hârtii, toată ziua. Oradea, Clujul, Bucureştiul au şi posibilitatea de a lua viniete. Le iau de la Peco, le-au plătit, şi Poliţia Locală poate să facă verificările în timp. Încercăm să dăm posibilitatea celor care tranzitează oraşul să-şi găsească o modalitate mult mai facilă de a le obţine. Şi în acelaşi timp transmit un mesaj Poliţiei Locale: Biciul pe ei!“.
Traseele de tranzit, votate de aleşii urbei, sunt următoarele: 1. Calea Caransebeşului – Pasaj Intim – strada Timişoarei – Bulevardul A.I. Cuza – strada Sportului – strada Petru Maior – strada Pictor Andreescu – strada 24 Ianuarie – ieşire Oraviţa şi retur, pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie; 2. Calea Caransebeşului – Pasaj Intim – strada Timişoarei – Bulevardul A.I. Cuza – strada Sportului – strada Petru Maior – strada Pictor Andreescu – strada Lucian Blaga – strada Spitalului – Bulevardul I.L. Caragiale – ieşire spre Anina şi retur, pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie; 3. strada Grădiştei – strada Timişoarei – Bulevardul A.I. Cuza – strada Sportului – strada Petru Maior – strada Pictor Andreescu – strada 24 Ianuarie – ieşire Oraviţa şi retur, pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie; 4. strada Grădiştei – strada Timişoarei – Bulevardul A.I. Cuza – strada Sportului – strada Petru Maior – strada Pictor Andreescu – strada Lucian Blaga – strada Spitalului – Bulevardul I.L. Caragiale – ieşire spre Anina şi retur, pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie; 5. strada I.L. Caragiale – strada Libertăţii – strada Traian Lalescu – strada Paul Iorgovici – strada Castanilor – strada Zimbrului – strada Văliugului – strada Minda – ieşire spre Cuptoare, Secu, Văliug şi retur pe Bulevardul Revoluţia din Decembrie.