Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Imaginile publicate de proiectanţi vizavi de felul în care va arăta urbea descriu, în linii moderne, o infrastructură pe care mulţi reşiţeni spun că şi-o doresc.

Noi imagini despre proiectul tramvaiului au fost postate pe o reţea de socializare, de reprezentanţii echipei de proiectare şi de cei ai operatorului municipal de transport. Iar potrivit lor, pe lângă calea de rulaare nouă, proiectul va aduce Reşiţei o nouă reabilitare rutieră din Govândari până în Muncitoresc. Ce se poate observa însă într-una din imagini este faptul că, doar în faţa a două blocuri cu patru etaje din Triaj, sunt nu mai puţin de şase biciclişti.

triajtram2

„Întregul proiect de reintroducere a tramvaiului în serviciul de transport public prinde contur. Au fost redesenate stațiile de așteptare, acestea fiind prevăzute cu refugiii și mobilate cu copertine, loc de șezut, automat de bilete, coșuri de gunoi, etc. Vă prezentăm stația Triaj, unde platformele vor fi decalate între cele două sensuri și unde vor putea opri simultan și tramvaiele și autobuzele de pe liniile care vor fi operate cu aceste mijloace. Trecerea către stație va fi semaforizată și acționată de la un buton. În apropierea stației vor fi amplasate rasteluri pentru parcarea în siguranță a bicicletelor“, spune mesajul distribuit pe Facebook.

„Sensul de mers spre centru va fi îngustat la o singură bandă?“, întreabă un reşiţean. „Gabaritul refugiului nu permite amenajarea a două benzi pe sens care să aibă o lățime potrivită pentru traficul care trece pe acolo, de aceea în dreptul stației banda de circulație va avea lățime de drum național (3,5m). Avantajul e că îmbarcarea /debarcarea nu va mai determina oprirea tuturor mașinilor de pe un sens, așa cum cum se întâmpla când circula tramvaiul, siguranța în trafic fiind mult îmbunătățită!“, ne asigură proiectanţii.

Potrivit lor, „proiectul de reintroducere a tramvaiului va răspunde mai multor nevoi ale cetățenilor din Reșița: 1. se va reabilita întregul carosabil începând cu Kaufland până în Muncitoresc; 2. se vor moderniza trotuarele și spațiile verzi; 3. se vor crea piste de biciclete rapide și separate de trafic; 4. se vor amenaja stații de așteptare moderne și atractive pentru transportul public; 5. se va amenaja depoul pentru reacomodarea tramvaielor. Având în vedere că finanțarea vine din fonduri nerambursabile iar un tramvai consumă extrem de puțin în comparație chiar cu un autobuz electric, considerăm că beneficiile sunt nete față de banii investiți“.

triajtram3

Totodată, proiectanţii ne asigură că nu vor mai fi probleme în Govândari, Luncă sau Triaj, cu vibraţiile şi zgomotul infernal caracteristice vechiului sistem degradat al urbei, pentru că tehnologia s-a schimbat mult. Deşi reşiţenii le-au urat succes proiectanţilor, unii dintre ei şi-au manifestat teama că „presimt că va fi o treabă «româneasc㻓. Totuşi, cei mai mulţi dintre ei spun că-şi doresc ca Reşiţa să arate, în sfârşit, ca în proiectul surprins în imagini.