REŞIŢA – Sunt două tipuri de criterii de departajare pe care unităţile de învăţământ le aplică atunci când sunt mai mulţi copii pe loc.
Cele generale: când copilul are un anumit tip de handicap, este orfan de unul sau de ambii părinţi, provine de la casa de copii/centru de plasament/plasament familial, are un frate sau o soră înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învăţământ dorită
Criteriile specifice sunt aplicate după cele generale, şi numai dacă acestea nu reuşesc să facă departajarea între copii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de Metodologie. Sunt elaborate de către fiecare unitate de învăţământ în parte, dar sunt aplicate pe baza unor documente doveditoare, prezentate de către părinţi/tutori legali şi nu pot fi discriminatorii, respectiv trebuie să ţină cont de faptul că toţi copiii au drepturi egale, indiferent de condiţia socială, financiară, indiferent de naţionalitate, rasă, religie, confesiune, sex etc.