Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Dacă Reșița intenționează să-și protejeze asfaltul turnat prin noile proiecte, județul caută să descongestioneze traficul rutier în weekend, de coloanele făcute după camioane, mai ales în zonele turistice sau cu un asemenea potențial turistic!

La nivelul Caraș-Severinului, administrația a pregătit un proiect, aflat în consultare publică, pentru a putea institui restricții de tonaj pe drumurile județene, pentru vehiculele rutiere cu masă maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, în weekend. Mai exact, restricțiile ar urma să fie instituite din 1 noiembrie 2023, până în 31 decembrie 2025, de vineri, de la ora 15.00, până luni, la ora 6.

Cele 14 tronsoane vizate de restricția de 7,5 tone sunt: DJ 571K Potoc (DJ 571C km 14+000) – Cheile Nerei; DJ 571 Moldova Veche – Moldova Nouă – Știnăpari – Sasca Montană – Slatina Nera – Macoviște – DN 57 (Ciuchici); DJ 571A DN57 (Gornea) – Sichevița – Zăsloane – Cârșie – Gârnic – DJ 571 (Moldovița); DJ 571B DN 57B (Bozovici) – Dalboșeț – Bârz – Șopotu Nou – Cărbunari (DJ 571); DJ 571C Oravița (DN 57) – Ciclova Montană – Socolari – Potoc – Petrilova – Naidăș – Zlatița – Câmpia – Socol (DN 57A); DJ 571F DN 57B (Prilipeț) – Eftimie Murgu; DJ 582 Reșița (DN 58) – Cuptoare – Gărâna – Brebu Nou – Slatina Timiș; DJ 582C Reșița (DJ 582) – Anina; DJ 582D Văliug – Crivaia – Vila Klaus; DJ 582E Prislop (DJ 582 km 30+300) – Stațiunea Semenic; DJ 586 Bocșa – Ocna de Fier – intersecție DJ 586A; DJ 586A DJ 586 – Dognecea; DJ 608A Caransebeș (DN 6) – Zervești – Turnu Ruieni – Borlova – Stațiunea Muntele Mic; DJ 683 Zăvoi (DN 68) – Măru – Poiana Mărului.

Trebuie subliniat faptul că nerespectarea restricțiilor constituie contravenție, sancționată prin OUG 43/1997 privind regimul drumurilor, amenda fiind cuprinsă între 1.500 și 10.000 de lei. Exceptate de la aceste restricții vor fi vehiculele deținute de Ministerul Apărării Naționale, de unitățile Ministerului Administrației și Internelor, de serviciile publice de ambulanță, de cele comunitare pentru situații de urgență, vehiculele care efectuează transport în interes NATO, cele deținute de instituțiile statului cu atribuții în securitatea și siguranța națională, precum și cele care circulă în interesul administratorului drumurilor.

Sunt adăugate la excepții transporturile de persoane, de animale vii și de produse perisabile de origine animală și vegetală, vehiculele care participă la intervenții în caz de fenomene naturale care afectează căile de comunicații și telecomunicații, zone locuite și obiective de interes național, transporturile funerare, cele de echipamente de prim ajutor și de ajutoare umanitare în caz de calamități sau dezastre naționale, cele poștale, de carburanți, de mărfuri sub temperatură controlată și de băuturi răcoritoare, apă minerală/plată, alimente de bază (zahăr, ulei, făină).

Proiectul, fiind unul de act normativ supus procedurilor de transparență decizională, este în consultare publică, astfel că sugestiile și opiniile cu valoare de recomandare sunt așteptate de administrația județeană până în 26 septembrie.

JCS-A.M.

Foto: DRDP Timișoara