Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Asta a pățit un șofer de TIR argeșean, prins în Caraș-Severin cu o încărcătură de peste 30 de metri cubi, care nu a mai respectat timpii de conducere, odihnă și repaus impuse de lege, din dorința de a se întoarce înapoi mai repede. Tot în grabă, omul n-avea nici RCA, așa că a rămas și fără numere, și fără talon, și fără capul tractor!

Polițiștii rutieri reșițeni au tras pe dreapta, pe strada Văliugului din Reșița, un ansamblu de vehicule încărcat cu peste 30 de metri cubi de material lemnos, condus de un șofer din județul Argeș, care ar fi încercat să manipuleze aparatura tahograf.

„La controlul efectuat, polițiștii au stabilit că asupra aparaturii de înregistrare a aparatului tahograf s-a intervenit cu un magnet cu scopul de a altera informațiile imprimate pe raportul tahografic. Conducătorul auto ar fi condus din județul Argeș până în Caraș-Severin, intenționând ca marți, 28 februarie, să se întoarcă fără a respecta timpii de conducere, de odihnă și de repaus, la punctul de descărcare din județul Argeș. Conform legii, conducătorii auto care conduc ansambluri de vehicule trebuie să respecte timpii de conducere și de odihnă, din considerente de siguranță rutieră, având în vedere că oboseala la volan reprezintă una dintre cauzele generatoare de accidente rutiere. De asemenea, polițiștii au stabilit că nu exista asigurare de răspundere civilă auto (RCA) valabilă pentru autovehiculul în cauză. Totodată, polițiștii au procedat la verificarea documentelor de transport a materialului lemnos, stabilindu-se că nu sunt nereguli în această privință. În continuare, polițiștii au procedat la indisponibilizarea autovehiculului, fiind reținute plăcuțele cu numerele de înregistrare și certificatul de înmatriculare ale capului tractor și fiind aplicate 2 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 11.000 de lei, pentru încălcarea prevederilor legii!“, informează Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin.

Oamenii legii îi sfătuiesc pe șoferi să respecte timpii de conducere și de odihnă, să nu conducă obosiți și să fie conștienți de faptul că sunt responsabili atât pentru viața lor, cât și pentru siguranța celorlalți participanți pe care îi întâlnesc în trafic.

JCS-A.M.