REȘIȚA – Pentru a remedia problema, Consiliul Judeţean cere sprijinul experţilor SEAP. În măsura în care posibilitățile financiare și condițiile meteorologice vor permite, vor reîncepe lucrările la drumurile cu probleme de pe raza judeţului.
„Am purtat discuții și cu conducerea Drumurilor Naționale, să ne sprijine în zona Forotic. Sunt unele probleme la mașini care depășesc capacitatea portantă și distrug drumurile. Așadar, am discutat pe zona Forotic – Comorâște, ca Drumurile Naționale să ia legătura cu cei care fac aceste activități și cu ajutorul nostru dacă este necesar, să se repare ceea ce au stricat. Pe de altă parte, Consiliul Județean Caraș-Severin va încerca, împreună cu reprezentanții de la Apele Române, să încheie un protocol, pentru traseul Fârliug – Duleu – Valea Pai, astfel încât, drumurile care s-au degradat în urma lucrărilor de îndiguire, să fie refăcute“, a precizat Ilie Iova, vicepreşedintele Consiliului Judeţean.
O altă problemă legată de drumuri o constituie transportul de masă lemnoasă. Direcția Silvică spune că a scos la licitație masa lemnoasă, iar firmele care execută transportul își asumă întreaga responsabilitate. „Am văzut un raport al Direcției de Patrimoniu, în care apăreau 50 de procese verbale, toate finalizate cu avertismente. Lucrurile acestea nu mai vreau să se întâmple. Dacă există un proces verbal și s-a încălcat legea, există și posibilitatea amenzii, pentru că banii se pot folosi pentru reparații de drumuri. Pe Slatina Timiș – Brebu a avut loc o surpare, tot din cauza acestor transporturi de lemn. Acolo, însă, a acționat firma constructoare care a venit foarte rapid”, a adăugat Iova.
Totodată, Consiliul Județean Caraș-Severin va apela la experții Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pentru întocmirea caietelor de sarcini necesare licitațiilor, astfel încât procedurile de licitație să dureze mai puțin. „În ceea ce privește activitatea Direcției de Administrare a Patrimoniului Public și Privat a Județului Caraș-Severin, am decis, împreună cu doamna director să solicităm consultanță, în baza legii, din partea specialiștilor SEAP. Practic, vom încheia un contract cu ei, prin care aceștia se obligă să vină inclusiv pe teren și să participe la întocmirea caietelor de sarcini. Toate problemele apar de la faptul că în momentul în care lansăm pe SEAP aceste caiete de sarcini, de aici vin înapoi pentru tot felul de modificări sau de clarificări”, a mai explicat vicepreședintele CJ. În opinia lui Iova, prin faptul că din comisia de licitații nu va face parte nici directorul de la Patrimoniu și nici persoane care vor face recepția lucrărilor la final, s-ar elimina orice fel de suspiciune legată de favorizarea vreunei firme.