Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Municipalitatea reşiţeană a luat această decizie întrucât avem doar şase maşini electrice, motiv pentru care costurile implicate de contorizare şi plată ar fi mult mai mari decât alimentarea în sine.

Anul trecut, în luna martie, municipalitatea reşiţeană inaugura prima staţie de încărcare a autovehiculelor electrice de pe malurile Bârzavei. Iar anul acesta, în pofida austerităţii bugetare, aleşii reşiţenilor au decis că este cazul să mai investească în transportul verde al viitorului. În acest fel, pe lângă staţia din Centrul Civic, cele deschise în zona diferitelor complexuri comerciale, vor mai fi construite cinci asemenea facilităţi, în diverse colţuri ale urbei.

Dar dacă tot vorbim despre viitor, despre verde, prezentul primează, mai ales la un buget atât de strâmtorat precum al Reşiţei. Legat de subiect, aleşii urbei s-au întâlnit zilele trecute, pentru a aproba un regulament cu o denumire pompoasă, vizând „funcţionarea şi exploatarea staţiilor electrice de încărcare autovehicule pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi prin promovarea infrastructurii pentru vehicule de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic în municipiul Reşiţa“. Adică, pe scurt, regulile de folosire a staţiilor de încărcare a vehiculelor electrice. Potrivit anexei documentului, aflăm că reîncărcarea acumulatorilor autovehiculelor electrice nu este considerată furnizare de energie, ci un serviciu pus la dispoziţia posesorilor de autovehicule electrice. Iar „municipiul Reşiţa pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, serviciul de reîncărcare acumulatori pentru autovehiculele electrice, marcat prin culoare verde şi semnalizat corespunzător. Staţiile de alimentare a autovehiculelor electrice au fost puse la dispoziţie cu titlu de folosinţă gratuită pentru a încuraja protejarea mediului, susţinută de Primăria Reşiţa“, se arată în document.

Dincolo de orice deschidere a municipalităţii spre transportul nepoluant al viitorului, decizia este şi una pragmatică, după cum putem afla din acelaşi document: „La această dată, costurile dispozitivului pentru contorizarea şi plata aferentă reîncărcării autovehiculelor electrice (în prezent există înmatriculate un număr de şase autoturisme electrice în municipiul Reşiţa) sunt net superioare valorii consumului de energie electrică necesară reîncărcării acestui tip de autovehicule existente în circulaţie. În momentul în care numărul maşinilor electrice sau hibride plug-in va creşte, se va justifica şi acest tip de investiţii cu privire la dispozitive pentru facturarea serviciilor prestate (serviciul de reîncărcare cu energie electrică)“.

Adaugă comentariu