Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Ștampila cu primul motor Diesel fabricat în municipiu va fi folosită la oficiul poștal Reșița 1, în data de 13 decembrie.

„Prin articolele publicate, demonstraţi că aveţi respect faţă de trecut”, este una dintre frazele de suflet pe care ni le-a scris dl. Ştefan Miskovits, fost inginer, devenit recent cetăţean de onoare al judeţului, după publicarea unui scurt istoric al primului Diesel de la Reşiţa.

Vineri, 13 decembrie 2013, se împlinesc 53 de ani de la o dată memorabilă din istoria constructorilor de maşini din Reşiţa: primul motor Diesel fabricat la Reșița, testat pe standul de probă pe data de 13 decembrie 1960. A fost începutul unei periode de avânt, ce a săltat UCM Reşiţa în rândul marilor companii mondiale constructoare de motoare Diesel. A început cu primul motor de tip 12LDA28 cu care Fabrica de locomotive Electroputere-Craiova a echipat un număr de cca. 2.500 locomotive identice, o performanţă rar egalată de către alte mari fabrici cunoscute în lume. A urmat tipul 6LDA28B, cu care uzina FAUR din Bucureşti a echipat locomotivele diesel-hidraulice, şi un şir întreg de tipuri noi de motoare ca familia ALCO-USA, şi cele semirapide şi lente după licenţă MAN.

Gama de produse a UCMR a fost prezentă în cataloage, alături de cele mai renumite firme de pe plan mondial. Pentru a aniversa această realizare, Forumul Democratic al Germanilor din Caraș-Severin lansează un plic filatelic ocazional, cu același prilej fiind confecționată şi o ștampilă filatelică ocazională. Ambele vor marca evenimentul de vineri. Ștampila, aprobată de Federația Filatelică Română și de către Poșta Română, va fi folosită la oficiul poștal Reșița 1 pentru întreaga corespondență expediată în data de 13 decembrie din Reșița.

Nina Curiţa