Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Este concluzia câtorva conducători auto care s-au trezit cu pneurile înţepate de şinele desprinse ale vechiului mijloc de transport în comun.

Calea de rulare, atât a mai rămas din vechiului tramvai reşiţean care bântuia cândva pe străzile urbei, spre spaima locatarilor din Triaj şi Lunca Pomostului, care se plângeau mereu că fiecare tură le crapă blocurile, deşi alţii îl vedeau drept un mijloc de transport modern, ecologic.

Chiar dacă nu mai avem tramvaie, linia a devenit obiectul plângerilor conducătorilor auto, iar vechilor neajunsuri li s-a mai adăugat unul. Şoferii s-au tot plâns că dalele alunecă în special atunci când carosabilul e umed sau cu nisip, că liniile „te fură“ sau că, în Lunca Pomostului, în ambele părţi ale dalelor, asfaltul e mereu fisurat, iar între dale şi gurile de canal sunt mereu gropi care transformă circulaţia într-un calvar. O vreme erau periculoase şi firele de contact, iar acum oamenii se plâng că şinele se crapă, se desprind şi sparg pneurile maşinilor.

Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei, vorbeşte despre fenomene fireşti provocate de încălzirea vremii: „Şi-n Reşiţa, procesul este evident, în câteva locuri au fost anumite porţiuni care s-au desprins. Bineînţeles că prin colegii de la Situaţii de Urgenţă şi prin operatorul nostru vom interveni atunci când se vor ivi asemenea cazuri“. În funcţie de fondurile europene pe care autorităţile reşiţene le vor avea la dispoziţie se va putea pune, în câteva luni, problema unui nou tip de mijloc de transport. După o dezbatere publică, se va trece fie la modernizarea liniei existente, fie la realizarea unora peste Bârzava sau la folosirea şinelor CFR-ului.

Despre vechile linii de tramvai, edilul a precizat: „Sunt superficiale şi cu o fundaţie extrem de slabă. Am desfăcut 120 de metri acum vreo doi ani, înainte de Locomotive, poate vă duceţi aminte ce convulsii au apărut în trafic“.

Antoniu Mocanu