Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Asta referitor la călătoriile cu trenul pe ruta Reşiţa Sud – Bucureşti Nord şi retur, fiindcă nici acel vagon direct de clasa a II-a nu mai există!

Despre vagon de dormit sau cuşetă, cum era odinioară, nici nu mai poate fi vorba, fiindcă nu rentează pentru Regionala de Transport Feroviar de Călători Timişoara, după cum nici Semmeringul nu rentează. Am primit la redacţie, în acest sens, mai multe sesizări, fiindcă mai sunt încă reşiţeni care merg în Capitală cu trenul, unii fiind revoltaţi că trebuie să-l ia din Caransebeş. Pot, nu pot, nu contează, dacă trebuie să ajungă la Bucureşti n-au altă soluţie, iar efortul e pentru unii prea mare, şi de timp şi de bani. A fost, într-adevăr, o vreme când trebuie să-ţi faci rezervare din timp să prinzi un pat la vagonul de dormit sau la cuşetă, pentru că reprezentanţii de instituţii mergeau regulat pe la ministere. Şi acum mai merg, dar problemele se rezolvă mult mai uşor online sau cu maşina instituţiei, ceea ce reduce foarte mult numărul călătorilor şi nu mai face vagonul rentabil.

Am solicitat, ca şi în cazul trenului pe ruta Oraviţa – Anina, o explicaţie oficială de la CFR Călători, răspunsul venind de la Regionala Timişoara, din partea directorului Serviciului Suport Afaceri şi Managementul Performanţei – Compartimentul Planificare şi Modelare Transport, Florin Blăgăilă. Deşi era predictibil că pentru CFR Călători un vagon direct era doar o pagubă la buget, Florin Blăgăilă ne-a trimis un răspuns oficial în acest sens: „Circulaţia trenurilor în relaţie directă Reşiţa Sud – Bucureşti Nord şi retur, în ediţia actuală de mers al trenurilor, s-a realizat prin trenurile 9172/1696 (1996), respectiv 1695 (1995)/9161 până la finalul lunii iunie 2019. Începând cu luna iulie 2019, în vederea gestionării mai eficiente a parcului de material rulant, grupele de vagoane din compunerea trenurilor 1696/1695 ce formau trenurile regio 9172, respectiv 9161 (Reşiţa Sud – Bucureşti Nord şi retur) nu mai parcurg distanţa Bucureşti Nord – Caransebeş şi retur, călătorii putând efectua continuarea călătoriei prin trenurile regio de legătură 9172 şi 9161, formate din vagoane locale aparţinând SRTFC-ului Timişoara. Procurarea biletelor se poate face de la staţiile CF, online sau de la Agenţia de Voiaj Reşiţa (în timpul programului de lucru). Vagoanele directe de dormit/cuşetă, care au circulat pe relaţia Reşiţa Sud – Bucureşti Nord şi retur, au fost scoase din circulaţie ca urmare a foartei slabe utilizări, în această relaţie, de către călători“.

Aşadar, trenul pe ruta Reşiţa Sud – Bucureşti Nord, pleacă doar din staţia Caransebeş, iar asta, fiindcă da, probabil, că suntem la capătul lumii. Este, oricum, impresia generală şi a străinilor că odată ajuns în Reşiţa Sud, nu mai poţi lua nici un tren spre altă destinaţie. Doar să te întorci de altundeva sau să ajungi la capătul lumii.

Alexandra Gorghiu

6 Comments

  1. Pai … cate persoane foloseau acel vagon ???
    Daca nu se incadreaza in numarul economic … vagonul se scoate.
    De ce … ???
    Pentru ca asa-i in capitalism.
    Exista localitati care nu au nici macar autobuz. De ce … ? Pentru ca sunt prea utine persoane care-l folosesc si nu se renteaza.

  2. Resita oricum este capatul lumii – unul dintre cele mai sarace orase din Romania. Sunt curios cine se va plimba cu tramvaiul…cea mai proasta idee de investitie din toate timpurile. O gramada de bani irositi, in loc sa fie folositi pt dezvoltare, infrastructura, sanatate, educatie, turism etc…

      • Infrastructura inseamna drumuri, daca te referi la cea rutiera, cai ferate, daca te referi la cea feroviara, porturi, daca te referi la cea fluviala sau maritima si aeroporturi, daca te referi la cea aeriana. Tramvaiul, stimate GGII, nu este infrastuctura, ci doar un mijloc de transport in comun care foloseste infrastructura rutiera, in acest caz.

  3. Asa va fi si cu orasul, judetul, tara. Cand va fi toata aranjata nu va mai fi a noastra. Udati florile si puneti lumini de craciun ca de industrie se ocupa Duhul Sfant! Voi nu vedeti ca asa zisii investitori ne-au distrus Industria? Daca ar fi fost o fabrica de frigidere langa Gaesti ar fi fost concurenta. La fel cu masinile de spalat de la Satu Mare. Chinezismele si turcismele au inlocuit cam toata productia de laminate, suntem penibili daca importam anvelope de la rusi prin Kaufland.de.

    • Iulicafarafrica Reply

      Dragă Sabina! Concurența nu înseamnă neapărat să fie in același loc 2 fabrici similare ( cum e adidas și puma). Pot fi și in locuri diferite. Și nu investitorii străini au distrus țara, ei doar au profitat de interesele meschine ale factorilor decizionali. Țin și acum minte o discuție cu in inginer de la Aro în 1990 revoltat că Ford ar dori să cumpere 51% din acțiunile Aro ca să poată decide , in conditiile in care păstrau doar personalul și clădirile. Apoi au privatizat aro cu un „mare” investitor care a falimentat rapid firma. Marele investitor de la insolventa UCMR e o firmă străineneză a unui șmecher autohton- Buzăianu.
      Cât despre turcisme și chinezisme, ce să îți spun? Probabil telefonul sau laptopul/ desktopul de pe care scrii are in el 90% componente făcute in China iar televizorul la care te uiți chiar dacă are nume sonor pe el, să fie făcut in Turcia. Chiar și mașina pe care posibil o conduci poate e făcută tot acolo. Asta e globalizarea. Problema e că nu ne-am adaptat acestui fenomen iar guvernanții noștri au acționat numai în interes personal sau de grup. Noi facem in Reșița malluri peste malluri spre fericirea multor bugetari fără a face producție. Aici e buba.
      Chiar suntem la capătul lumii! Firmele din Timișoara preferă să care angajați din Reșița decât să deschidă aici fabrică. Să nu imi spui că din lipsă de forță de muncă (mai ) calificată, asta ca să evit un dăncilism, ptr că un fost angajat in fabricile reșițene cunoaște mai multă tehnică decât agricultorii de prin vecinătatea Timișoarei. Deja Caransebeșul a luat-o înainte. Tot investitorii străini să fie de vină?
      Acum să revenim la subiect. Cine mai circulă cu trenul spre București? Aleșii neamului circulă cu mașina sau cu avionul, la fel și bugetarii urbei. Majoritatea reșițenilor circulă cu autocarul/ microbuzul spre Austria, Germania etc. nu spre București. Asta e realitatea cruntă.

Adaugă comentariu