Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Spune primarul Mihai Stepanescu atunci când vorbeşte despre reabilitarea sectoarelor aflate în administrarea Drumurilor Naţionale.

De aproximativ patru ani, de la ultima avarie gravă a pasajului Triaj, reşiţenii au tot visat un carosabil decent în zonă. Din nefericire, o reabilitare în adevăratul sens al cuvântului s-a tot lăsat aşteptată, gropile făcându-şi frecvent apariţia în calea şoferilor. Trebuie spus că partea inferioară a fost reparată, spre mulţumirea autorităţilor reşiţene. În privinţa părţii superioare a pasajului, ei bine, zilele acestea, drumarii au început lucrările de întreţinere a căii de rulare. Cât despre reabilitarea propriu-zisă… De fapt, reabilitarea sectoarelor de drumuri reşiţene şi a pasajului din Triaj nici măcar nu au fost prinse în bugetul celor de la Drumuri Naţionale.

„În ultima perioadă am avut mai multe discuţii, atât cu domnii Ioan Boba şi Bogdan Ardeleanu, de la secţia judeţeană a Drumurilor Naţionale, din cadrul Direcţiei Regionale, vizavi de pasajul din Triaj, spune Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei. Este vorba de trecerea şi susţinerea la finanţare în acest an a modernizării părţii de deasupra. În parteneriat cu noi au realizat, şi le mulţumesc pentru asta, partea inferioară, au adâncit acolo nivelul drumului cu peste doi metri, şi iată că n-am mai avut de-a face cu accidente precum cele petrecute în ultimii 20 de ani cu utilaje agabaritice, cu înălţime mare, ce tranzitau zona”.

Cât despre faptul că drumurile noastre au fost lăsate la urmă, primarul Stepanescu a explicat: „I-am rugat să treacă la finanţarea şi ulterior la execuţia modernizării acelui pasaj, pentru că suprafeţele de rulare, zonele pietonale de pe margine şi bordurile sunt afectate. Mereu cârpite, sunt decimate, sunt distruse, şi am primit asigurări că se va întâmpla lucrul acesta. Ştiu că sunt priorităţi, sunt şi acele şosele de centură recepţionate cu fast… Nu mă refer numai la Domaşnea, sunt tot felul de aspecte, le cunoaşteţi mai bine ca mine. Înţeleg că sunt priorităţi, dar o mare prioritate o reprezintă municipiul Reşiţa. Şedinţele lor şi ale noastre se ţin la nivel de judeţ, de obicei nu se ţin în teren sau la Domaşnea, se ţin la Reşiţa! Şi tocmai de asta îl rog şi pe domnul director Ambruş, de la Direcţia Regională, aşa cum l-am mai rugat, să ţină cont şi de aceste cerinţe ale Reşiţei. Deocamdată pasajul… L-am rugat totodată, şi pe dânsul, şi conducerea regionalei de drumuri de la Timişoara, să ia act de trecerea unor drumuri importante din Reşiţa în administrarea dânşilor. Pentru că sunt tranzitate cu frecvenţă destul de mare de mijloace de transport agabaritice, cu greutate mare. Noi nu vrem să omorâm nici combinatul siderurgic, nici Uzina Constructoare de Maşini, nici firmele ce tranzitează cu materiale de construcţii, ciment, cărămidă, lemn şi aşa mai departe, dar ceva trebuie făcut. În foarte scurt timp, vom avea o a doua dezbatere publică pe tema traficului greu. Conducerea direcţiei regionale ne-a comunicat faptul că nu pot să ia drumurile principale pe care le-au avut în administrare până acum aproape doi ani. Şi ca atare cred eu că de departe o prioritate o reprezintă modernizarea acestui pasaj”.

Antoniu Mocanu

4 Comments

  1. Cum a ramas cu uleiul pe care trebuia sa-l dati somerilor inca inainte de Craciun anul trecut. Ati livrat informatia ca lipsesc stampilele din Bulgaria, apoi ca anul fiscal e pe terminate., acum ce veti mai inventa….mai ales ca sun teti pe cai si ati uitat de promisiunile electorale. Noi, in schimb nu am uitat. Unde este u-le-iul ?

  2. poate iti a Vela din Caransebes vreo idee cum sa taxezi,obligi soferii de TIR sa plateasca pentru a tranzita orasul ??

  3. asistentă socială Reply

    Uleiul nu a fost livrat în depozit până la 31 martie 2013, dată la care s-a finalizat programul PEAD 2012, astfel că acesta nu a putut fi distribuit persoanelor îndreptățite. Uleiul nu a ajuns în depozitul din Reșița datorită faptului că firma care a câștigat licitația nu și-a îndeplinit obligațiile asumate prin contract, fiind reziliat contractul cu acesta.

  4. Problema este sa fie facute drumurile asa cum trebuie pentru a circula autovehiculele de mare tonaj cum este Calea Timisoarei si Calea Caransebesului, deoarece nu poti sa omori transportul de marfuri cu fel de fel de taxe cum viseaza unii, protejezi doar strazile de interes local iar cele de interes national ca cele amintite mai sus trebuie consolidate si asfaltate sa reziste la tonaj greu si sa mearga treaba. Marfurile in majoritatea Europei se transporta pe roti de aceea trebuie pus accentul pe consolidarea drumurilor tranzitate de camioane, pentru ca orice taxe in plus impuse transportatorilor se simt in buzunarul nostru al fiecaruia.

Adaugă comentariu