CARAŞ-SEVERIN – Cinci operatori de profil sunt pregătiţi să preia vechiturile cărăşenilor.
Deşi s-a lansat cu surle şi trâmbiţe, fiind cunoscute sumele alocate înnoirii parcului auto românesc, ghidul de finanţare este o variabilă necunoscută. Se ştie că persoanele care doresc să caseze un autovehicul mai vechi de opt ani şi să achiziţioneze un altul electric pot beneficia de tichete de casare în valoare de 6.500 de lei, de un tichet de 20.000 de lei şi de eco-bonusuri, ajungând la aproximativ 6.000 de euro. În fapt, lansarea programului Rabla 2016 a venit cu o variantă destinată maşinilor electrice intitulată Rabla Plus. Pentru situaţia în care cetăţenii doresc să-şi caseze maşina veche poluantă, aceștia pot accesa componenta clasică a programului, care anul acesta va beneficia de un suport financiar de 145 de milioane de lei. Programul Rabla Clasic 2016 este aproape neschimbat faţă de anii trecuţi, respectiv rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonusuri. Acestea sunt acordate în următoarele situaţii: un ecobonus de 750 de lei pentru cei care decid să caseze o maşină care generează o cantitată de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 de grame pe kilometru şi un bonus de 1.500 de lei pentru situaţia în care populaţia optează pentru un autovehicul nou cu un sistem de propulsie hibrid. Dacă sunt respectate ambele criterii, un cetăţean beneficiază de ambele eco-bonusuri şi costul maşinii noi va scădea cu aproximativ 9.000 de lei, bani decontaţi din bugetul de Mediu.
În Caraş-Severin, pentru colectarea autovehiculelor uzate au fost validaţi cinci colectori, doi în Reşiţa, doi în Caransebeş şi unul în Oraviţa, lista fiind publicată pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu. Persoanele fizice sau juridice care pot beneficia de aceste facilităţi trebuie să aibă domiciliu sau reşedinţa în România, să nu aibă datorii faţă de bugetul de stat şi să deţină un autovehicul mai vechi de opt ani.