Caraş-Severin, Romania

EZERIŞ – Pentru a-şi proteja drumurile, edilul Ioan Rusu a impus taxe de tranzit pentru maşinile de mare tonaj.

După şapte ani de la inaugurare, drumul comunal ce leagă localităţile Soceni şi Târnova arată ca după război. Primarul localităţii Ezeriş arată cu degetul înspre transportatorii de lemn şi fier vechi care tranzitează zilnic localitatea.

„Până în 2008, pe acest drum comunal, de numai 7,2 kilometri, nu se putea circula decât pe timpul verii. Pentru deschiderea şi modernizarea sa am accesat în 2003 fonduri de aproape 900.000 de euro, prin vechiul program european SAPARD. Pe acest drum s-a aplicat dublu tratament bituminos care nu permite rularea autovehiculelor cu masă mai mare de opt tone. Pentru că pe aici trec maşini de mare tonaj încărcate cu lemn şi, până nu demult, şi cu fier vechi, drumul este praf, iar acum trebuie modernizat din nou. Din cei 7,2 kilometri, 1,5 sunt în intravilanul comunei Ezeriş, iar 2 km sunt în extravilan. Diferenţa se află pe teritoriul administrativ al comunei Târnova. Tronsonul din intravilan îl dorim asfaltat, motiv pentru care am întocmit documentaţia tehnică pentru refacerea sa. Această lucrare ne va costa aproximativ 500.000 de lei. Mult, foarte mult, pentru o comunitate mică ca a noastră“, a declarat primarul Ioan Rusu.

Pentru a-i descuraja pe transportatorii cu masă mai mare de opt tone să mai circule pe acest drum, administraţia din Ezeriş a hotărât să impună taxe de tranzit pentru aceştia.

„Împreună cu consilierii locali am hotărât să nu lăsăm lucrurile aşa, şi să nu ne batem joc de banii europeni, pe care nu i-am obţinut deloc uşor. Pentru că până să ni se aprobe acest proiect şi să obţinem finanţarea de la Uniunea Europeană, s-au cheltuit mulţi bani din bugetul local pe studii tehnice, avize şi ridicări topo. Sunt de acord ca aceste maşini de mare tonaj să circule pe acest drum, dar să plătească pentru asta! Banii astfel colectaţi vor intra într-un cont, pe care îi vom folosi apoi pentru asfaltarea drumului. Pentru că eu nu vreau cârpeli, ci lucrări făcute ca la carte! Am fost acuzat că am stabilit taxe nesimţite, însă tot ceea ce am făcut a fost să protejez investiţiile europene şi liniştea comunităţii mele, pentru că pe strada principală de la Soceni sunt multe case cu fisuri iar proprietarii lor au reclamat, în repetate rânduri, circulaţia acestor maşini de mare tonaj. Pentru a nu avea probleme de ordin legal, am obţinut şi avizul Serviciului Rutier, din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Caraş-Severin, şi am montat pe acest drum indicatoare de restricţie pentru maşinile cu masă mai mare de opt tone. Acum, tot ceea ce ne rămâne este ca împreună cu poliţia locală să supraveghem respectarea acestei hotărâri“, a mai precizat Rusu.

 

3 Comments

  1. Dar de „calitatea” lucrarii care a fost facuta nu spune nimic?
    Drumul ala a fost praf la cateva luni de la inaugurare.
    Nici macar nu au apucat camioanele sa circule pe el.
    Isi gaseste o scuza pentru managementul prost si receptionarea unei lucrari de calitate indoielnica.

  2. Ceva nu-mi este clar. Înţeleg că drumul avea restricţia de 8 tone. De ce nu era semnalizată şi sancţionată ca atare? De unde nevoia de a dubla legea prin inventarea unei alte taxe?

  3. Daca nu sunteti in cunostinta de cauza,nu comentati.
    Drumul a fost praf inainte de a fi facut cu fonduri SAPARD.Se putea circula doar cu tractorul.
    Acum drumul este foarte important pentru locuitorii din Tarnova care muncesc la Caransebes.Cate drumuri bune leaga Tarnova de Resita?
    Restrictia sa stabilit acum dupa ce s-a primit acordul politiei rutiere,iar taxa se plateste daca vrei sa circuli cu masina de mare tonaj.
    Daca ar avea tara asta mai multi primari ca si primarul din Ezeris,am ajunge departe.

Adaugă comentariu